שומר החומות | סקר חדש בארצות הברית חושף את מידת התמיכה בישראל

מסקר שערכה רשת פוקס ניוז עולה כי למעלה ממחצית מהציבור האמריקאי תומך בישראל במאבק מול הפלשתינים. עוד הראה הסקר כי החלוקה הבין מפלגתית רחבה יותר, רפובליקנים מביעים אהדה במספרים גדולים יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/21 11:03 טז בסיון התשפא

שומר החומות | סקר חדש בארצות הברית חושף את מידת התמיכה בישראל
כיפת ברזל בימי שומר החומות, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יומיים לאחר ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אשר במהלכו הביע את מחויבותה של ארצות הברית להגנה על ישראל, סקר חדש מציג רוח גבית גם מהציבור האמריקאי. 

מהסקר שערכה רשת פוקס ניוז האמריקאית עולה כי מרבית האזרחים בארצות הברית תומכים בישראל בכל הנוגע למאבק מול ארגוני הטרור. למעלה ממחצית מהם תומכים ברעיון לפיו ארצות הברית תסייע במימון נשק והעברת כסף לישראל. הסקר, שפורסם היום (חמישי) מראה כי מעל מחצית מהמצביעים (59%) טענו שהם תומכי ישראל, בעוד שפחות משליש (24%) מזדהים עם הפלשתינים. 

עוד הראה הסקר, כי 51% בקרב המצביעים תומכים בהענקת סיוע כספי לצה"ל ומכירת נשק לישראל, לעומת פחות ממחצית (44%)  שמתנגדים לכך. 

באשר לחלוקה המפלגתית בתוך המדינה, עולה כי הרפובליקנים ממשיכים להביע תמיכה בישראל. 78% תומכים בישראל, בעוד שרק 10% נותנים את קולם לפלשתינים. לעומתם, הדמוקרטים אמנם הביעו תמיכה באחוזים נמוכים יותר, אך עדיין גבוהים באופן משמעותי לטובת ישראל. פחות ממחצית מהם, 42% הביעו תמיכה בישראל ואילו 32% מצדדים בצד הפלשתיני. 

בסקר, שנערך בקרב מצביעים רשומים שהצביעו בבחירות, נבחרו 1,003 משיבים באופן אקראי מכל רחבי המדינה. 

הלך הרוח של העם האמריקאי מבטא את תמיכתו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בישראל במהלך המבצע. בהודעה רשמית שיצאה מטעמו בימי הלחימה נמסר כי: "הנשיא חזר על תמיכתו הנחרצת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התקפות רקטות ללא הבחנה". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן