גופשטיין ואשתו של בן גביר לא לבד: וואטסאפ חסמה גם עיתונאים בעזה ואת אמיר חצרוני

לפחות 17 עיתונאים פלסטינים נחסמו מוואטסאפ מאז יום שישי וגם חשבונות של אמיר חצרוני. ההחלטה מצטרפת לחסימתם של בנצי גופשטיין ורעייתו של איתמר בן גביר, יחד עם עוד כ-30 אנשים ללא התראה וללא הסבר. דוברות החברה: "למנוע פגיעות כמו גם כדי למנוע עבירות על החוק הרלוונט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/21 18:00 יד בסיון התשפא

גופשטיין ואשתו של בן גביר לא לבד: וואטסאפ חסמה גם עיתונאים בעזה ואת אמיר חצרוני
תוצאות מבצע "שומר החומות", צילום: Atia Mohammed/Flash90

וואטסאפ ממשיכה לחסום חשבונות כאשר היום (ג') דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי שהאפליקציה חסמה גם חשבונות של עיתונאים רבים ברצועת עזה. כמו כן חסמה וואטסאפ, האפליקצייה של פייסבוק את חשבונו של פרופסור אמיר חצרוני, שדעותיו והפוסטים מעוררי המחלוקת שלו, הובילו בעבר לחסימות שלו חשבונו מרשתות חברתיות נוספות.

וכונות הידיעות אי-פי דיווחה כי לאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה, לפחות 17 עיתונאים פלסטינים נחסמו מוואטסאפ מאז יום שישי. 12 מתוכם נמצאים בקבוצת וואטסאפ שהפיצה מידע הקשור לפעילות הצבאית של חמאס. כתב אל ג'זירה ברצועה, וא'אל אל דאדו, סיפר לאי-פי כי העיתונאים התחברו לאותן קבוצות כדי לקבל עדכונים הדרושים לצורך הדיווחים על הנעשה בשטח.

דוברות וואטסאפ של חברת פייסבוק מסרה לסוכנות כי היא חוסמת חשבונות שאינם עומדים בכלליה, "בכדי למנוע פגיעות כמו גם כדי למנוע עבירות על החוק הרלוונטי". החברה הבטיחה לבדוק את החסימות ובעת הצורך תשיב חשבונות חסומים. ניתן לציין כי חשבונותיהם של 4 מהעיתונאים שעובדים בתחנת אל ג'זירה, הושבו לפעילות.

אמש נודע נודע כי כ-30 חשבונות וואטספ של חברי עוצמה יהודית, בהם בנצי גופשטייין, יו"ר להבה, ואיילה בן גביר, אישתו של חבר הכנסת מהציונות הדתית. החסימות התבצעו ללא כל התראה או הסבר מנמק לפעולה הקיצונית.

במכתב בו תיאר את החסימות, ציין חבר הכנסת בן גביר כי בשל החסימה, עבודתה של רעייתו שעובדת כמורה נפגעה קשות וכך גם היכולת לשמור על קשר רציף עם תלמידותיה וחברותיה לצוות ההוראה. 

"מבירורים שעשיתי הדברים חמורים שבעתיים", אמר חבר הכנסת, "מדובר בהתנכלות על רקע פוליטי. אשת חבר כנסת נחסמת כי יש גורמים שרוצים להשתיק את חבר הכנסת". בן גביר פנה למשרד התקשורת וביקש: "להגיב בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים ולפעול באופן מידי בנושא".

"היום זה אני", הבהיר בן גביר, "מחר זה יכול להיות כל ח"כ אחר אשר עמדותיו אינן לרוחן של אותם גורמים ברשת, או גורמים חיצוניים שהשפיעו על אותה רשת".