בן גביר לכיפה: "השמאל הוא פאשיסט ורוצה לסתום פיות"

הסערה בוועדה המסדרת, בה הוצאו חברי הימין בזה אחר זה מהדיון, הביאה את חבר הכנסת מהציונות הדתית לטעון כי, "אם האנשים האלה יעלו לשלטון - זה מה שיהיה פה, זאת סכנה לדמוקרטיה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 24/05/21 16:24 יג בסיון התשפא

בן גביר לכיפה: "השמאל הוא פאשיסט ורוצה לסתום פיות"
איתמר בן גביר., צילום: כיפה

מהומה התרחשה היום (ב') בוועדה המסדרת בדיון על הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית על האסון במירון. בשיאה של הוועדה, המיקרופון של חברת הכנסת אורית סטרוק לא עבד, והיא נאלתה לעבור למקומו של חבר הכנסת רם שפע, כאשר מיד, וללא התראות כמקובל, הוצאה סטרוק מהאולם. סטרוק אמרה לרוטמן עם יציאתה: "ככה זה עם דמוקרטיה נוסח יש עתיד".

חבר הכנסת איתמר בן גביר שנכח בדיון בוועדה המסדרת, התייחס בראיון לחדשות כיפה לתחושות לאחר ההתרחשות: "התחושות שלי הם תחושות רעות מאוד, אם האנשים האלה יעלו לשלטון - זה מה שיהיה פה, סתימת פיות, זאת סכנה לדמוקרטיה. הם הוציאו אותנו פעם אחר פעם ולא נתנו לנו לדבר. זה השמאל שהנאורות וחופש ביטוי בגרונו, למעשה הוא שונא, פאשיסט ורוצה לסתום פיות".

"אני חרד מהחוקים האלה", אמר בן גביר, "אחד מהם זה ביטול חזקת החפות, לראש הממשלה יש חזקת חפות והם רוצים לקחת לו את זה, הם רוצים לסגור איתו חשבון בסיכול ממוקד. אנחנו זוכרים מה עשו ליעקב נאמן ואנשים נוספים שרצו לסתום את הפה שלהם".