שקט מתוח בדרום וערבי נעצר בחשד לתקיפת שוטר בהר הבית | סיכום חדשות השבת

הפסקת האש נשמרה לאורך סוף השבוע, ורגע לפני שנכנסה לתוקף סוכל פיגוע בגבול הרצועה. כוחות הביטחון עצרו חשוד בתקיפת שוטר אתמול בצהריים במהלך התפרעויות המוסלמים בהר הבית. יחיא סינוואר בתמונות ראשונות מחוץ למחבואו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/05/21 21:01 יא בסיון התשפא

שקט מתוח בדרום וערבי נעצר בחשד לתקיפת שוטר בהר הבית | סיכום חדשות השבת
לוחמי צה"ל בגבול הרצועה, אתמול, צילום: Avi Roccah/Flash90

הפסקת האש בתוקף. שקט מתוח נרשם היום (ש') ביישובי הדרום, לאחר כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף. מערכת הביטחון נותרה דרוכה אך אף רקטה לא נורתה על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה.

אמש פורסם כי שלוש שעות לפני כניסת הפסקת האש לתוקף, סוכל פיגוע גדול בגבול הרצועה. חוליית מחבלי חמאס ניסתה לחצות את הגבול לישראל באמצעות המנהרות של הארגון ולפגוע בחיילי צה"ל, אולם ברגע האחרון היא זוהתה וחוסלה. 

סביב השעה 23:00 זיהו כוחות צה"ל חוליה של ארגון הטרור במנהרות התת קרקעיות, והסיקו כי היא מנסה לחצות את הגבול לישראל. החוליה זוהתה כאמור, חיל האוויר תקף את פעילי הטרור וחיסל אותם במקום.

נעצר החשוד בתקיפת השוטר. אתמול עלה תיעוד ברשתות החברתיות, של ערבי תוקף שוטר במהלך ההתפרעויות בהר הבית. בפעילות מיוחדת של היחידה המרכזית ירושלים יחד עם יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים וכוחות נוספים, נעצר החשוד בתקיפת השוטר. החשוד בן 23, תושב העיר העתיקה בירושלים נעצר בפעילות חכמה על ידי הכוחות והועבר לחקירה במשטרה.

סינוואר יוצא מהמחבוא. ראש הלשכה המדינית של תנועת הטרור חמאס בעזה, יחיא סינוואר, נראה היום לראשונה מחוץ לבונקר שלו מאז מבצע "שומר החומות", בביקור אצל בנו של בכיר הארגון, באסם עיסא, שצה"ל חיסל בלחימה. עיסא היה מח"ט עזה ופעיל בכיר בזרוע הצבאית.