הפסקת האש נכנסה לתוקף - שקט מתוח ברצועה

למרות ההצהרות, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הפסקת האש החד צדדית בהסכמה גורפת. הרמטכ"ל וראש השב"כ הבהירו בדיון: הישגי ישראל במערכה גדולים, חלקם חסרי תקדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/21 22:08 ט בסיון התשפא

הפסקת האש נכנסה לתוקף - שקט מתוח ברצועה
נתניהו. , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הקבינט המדיני ביטחוני אישר לפני זמן קצר את הפסקת האש החד צדדית, ומבצע "שומר החומות" יגיע לסיומו. ההחלטה מגיעה ברקע הצהרת ראש הממשלה אתמול: "אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

הקבינט המדיני ביטחוני קיבל פה אחד את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי, שתכנס לתוקפה בשעה שתסוכם בהמשך. 

הרמטכ״ל, הדרג הצבאי וראש השב״כ סקרו בפני השרים את ההישגים הגדולים של ישראל במערכה, חלקם חסרי תקדים. הדרג המדיני מדגיש שהמציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה, וייתכן שבמידה והחמאס יפר את הסיכום בירי לשטח ישראל או בפעולה חבלנית כלשהי - הפסקת האש תבוטל מיידית.

דיווחים בתקשורת הזרה אומרים כי גורם רשמי בחמאס הודיע לפני זמן קצר שהם אישרו הפסקת אש הדדית עם ישראל, החל מהשעה 2:00 בלילה.

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער תקף את החלטת הקבינט: "עם המודיעין וחיל האוויר הכי טובים בעולם - הצליח נתניהו לחלץ מהחמאס 'הפסקת אש ללא תנאים'. מביך".