מרים פרץ מדברת על האפשרות שתיתן חנינה לנתניהו

סקר מכון דיירקט פולס שאל את הישראלים מי הם היו רוצים לראות בבית הנשיא, מרים פרץ או יצחק הרצוג. וגם על הקשר בין אשכנזים למזרחיים בבחירת הנשיא

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 21/05/21 10:51 י בסיון התשפא

מרים פרץ מדברת על האפשרות שתיתן חנינה לנתניהו
מרים פרץ ונתניהו, צילום: Hadas Parush/Flash90

הבחירות לנשיאות יתקיימו ב-2.6 בו יתחרו ראש בראש כלת פרס ישראל מרים פרץ ויו"ר הסוכנות יצחק הרצוג. סקר של מכון דיירקט פולס בדק את מי הישראלים רוצים לראות בבית הנשיא, 49.5% אמרו שהם רוצים את מרים פרץ, וליצחק הרצוג אמרו- 38.36% מהנשאלים. 6.88% מהנשאלים אמרו כי אף אחד מהם ו-5.71% טרם החליטו.

כמו כן התבצע משאל לפי עדות כאשר 49% מהאשכנזים היו רוצים את בוז'י הרצוג בבית הנשיא, בזמן ש- 54% מהמזרחיים רוצים לראות שם דווקא את מרים פרץ.

כלת פרס ישראל מרים פרץ דיברה ב'ידיעות אחרונות' על האפשרות שתיתן חנינה לנתניהו במידה ותיבחר להיות הנשיאה הראשונה במדינת ישראל: "כששואלים אותי את השאלה הזו מניחים מראש שראש הממשלה אשם. אני יודעת לומר דבר אחד, שאמרתי כל חיי: שיש חוק וסדר ויש מערכת משפט בארץ ואני מאמינה בה. לי ברור שאין משוא פנים בדין. כרגע המערכת עוד בתהליך. חנינה היא תהליך ארוך שכולל קודם הרשעה בבית משפט, ישיבה בכלא והגשת בקשה, ומהפרקליטות זה מגיע לשר ומשם לנשיאה. זו לא מערכת אוטומטית. אם וכאשר נגיע לרגע הזה יופעל שיקול דעת.