הרצוג הגיש את מועמדותו לנשיאות - כרבע מחברי הכנסת תמכו

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית הודיע כי יציג את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה ה-11. "אנחנו יכולים – וחייבים - להקטין את המתחים, להנמיך את החומות ולקרב את המרחקים בינינו", אמר הרצוג. 27 חברי כנסת ממגוון מפלגות תמכו בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/21 17:54 ח בסיון התשפא

הרצוג הגיש את מועמדותו לנשיאות - כרבע מחברי הכנסת תמכו
הרצוג, צילום: Revkin Fenton/Flash90

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, השר וחבר הכנסת לשעבר, יצחק (בוז'י) הרצוג, הודיע הבוקר (ד') כי יציג את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה ה-11 בפני הכנסת ה-24. היום הוא היום האחרון בו ניתן על פי חוק להגשת מועמדויות לכהונת נשיא המדינה. הרצוג נשוי למיכל, עו"ד ומגשרת העוסקת בפעילות חברתית רבת שנים, ולהם שלושה בנים. הרצוג בנו של נשיא המדינה השישי חיים הרצוג ז"ל ונכדו של הרב הראשי לישראל הרב אייזיק הלוי הרצוג ז"ל.

לפני זמן קצר הגיש הרצוג למזכירות הכנסת את מועמדותו לנשיאות המדינה, יחד עם חתימותיהם של 27 חברי כנסת - כמעט רבע מהכנסת, וממגוון מפלגות. 

רשימת חברי הכנסת שתומכים במועמדותו של הרצוג - כמעט רבעה מהכנסת

רשימת חברי הכנסת שתומכים במועמדותו של הרצוג - כמעט רבעה מהכנסתצילום: דוברות יצחק הרצוג

הרצוג הודיע ליו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית על יציאה לחופשה ללא תשלום עד לאחר הבחירות לנשיאות. הרצוג כיהן כמזכיר הממשלה ה-28; חבר כנסת בכנסות ה-16-20 (2003-2018); שר בממשלות ישראל ה-30-32, בתפקידים: שר הרווחה והשירותים החברתיים, שר הבינוי והשיכון, שר התיירות והשר לתפוצות, חברה והמאבק באנטישמיות; חבר הקבינט המדיני-בטחוני; יו"ר מפלגת 'העבודה' ומועמד 'המחנה הציוני' לראשות הממשלה, ראש האופוזיציה.

"אזרחיות ואזרחי ישראל, זה ימים ארוכים שהארץ הטובה שלנו מותקפת ובוערת", כתב הרצוג בהודעה מיוחדת. "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות השכולות, איחולי החלמה ומזור לפצועים, חיזוק לצה"ל ולכוחות הביטחון ולגורמי ההצלה כולם וחיבוק מיוחד לתושבי הדרום. ברגע זה של משבר, כולנו חייבים להתייצב למען המדינה".

הרצוג הוסיף וכתב: "אין ספק שהמציאות מורכבת, ויתכן שלא נצליח לחבר את כל הקרעים, אבל אנחנו יכולים – וחייבים - להקטין את המתחים, להנמיך את החומות ולקרב את המרחקים בינינו, באהבה, אחווה, שלום ורעות בתוכנו".

"לכן", הוא הכריז, "בחרדת קודש ובכובד ראש אני מודיע על כוונתי להתמודד לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד עשר. מועמדותי תוצג היום בפני הכנסת העשרים וארבע, ואבקש את תמיכת חבריה בבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים".

ההיסטוריה המשפחתית הפרטית שלי והניסיון הציבורי רב השנים שאני מביא עימי, לימדו  אותי לעולם לא לראות את נס קיומה של מדינת ישראל כדבר המובן מאליו.

לסיום כתב יו"ר הסוכנות: "המחויבות לנצח ישראל היא נחלת אבותיי, מוקד חיי והמורשת לבניי, ותפילה אחת: "ברכנו השם, כולנו כאחד, יחד באור פניך".