שלוש פגיעות ישירות בשדרות, גבר נפצע בינוני | חמאס נסוג מהסכמתו להפסקת אש בתיווך מצרי

פגיעה ישירה בבית בשדרות, גבר כבן 65 נפצע באורח קל-בינוני כתוצאה מפגיעת הדף | התקפות גם בצפון, מטח רקטות מלבנון ליישובי הקריות ועכו מלווים בפיצוצים עזים | יישובי העוטף הונחו להיכנס למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. בנוסף ירי לעבר השפלה והדרום |צה"ל והשב"כ סיכלו שלושה פעילי חמאס בדירת מסתור

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/21 14:41 ח בסיון התשפא

שלוש פגיעות ישירות בשדרות, גבר נפצע בינוני | חמאס נסוג מהסכמתו להפסקת אש בתיווך מצרי
צבע אדום ברחבי ישראל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

החל מהשעה 07:00, זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.

צה"ל והשב"כ סיכלו שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס בדירת מסתור מבצעית אשר שימשה את מערך הסייבר של הארגון. במהלך הלילה, באמצעות תקיפה אווירית של מטוסי קרב, חוסלו שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס, בדירת מסתור מבצעית אשר שמשה את  מערך הסייבר של הארגון בעיר עזה. תקיפה זו הינה חלק מעשרות פעילויות מבצעיות מול מערך הסייבר של הארגון.

הדירה שימשה את הפעילים לטובת פעילות סייבר התקפית נגד יעדים ישראליים, שהינה פעילות טרור לכל דבר ועניין. כמו כן הירי לעבר יישובי הדרום ממשיך עם מטח רקטות לעבר אשדוד, אשקלון והעוטף. בנוסף לכך כל יישובי עוטף עזה עד 4 ק"מ הונחו להיכנס למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.

תקיפות גם מלבנון: מטח רקטות נורו היום (ד') ליישובי הצפון בסביבות השעה 16:20. אזעקות נשמעו ביישובי הקריות ועכו, פיצוצים עזים נשמעו ברחבי הצפון וכן יירוטים של כיפת ברזל. לפי דיווחים אין נפגעים, מקלטים נפתחו בצפון הארץ. בעקבות המטח צה"ל תקף בדרום לבנון. 

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד. שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. בתגובה, כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים מספר מטרות בשטח לבנון. 

בעקבות הירי לצפון עיריית חיפה הורתה כעת לצוותי החירום בשכונות העיר לפתוח את המקלטים הציבוריים ברחבי העיר.

הנחיות פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורףצילום: צילום מסך

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

מטחים כבדים נורו היום מרצועת עזה לעבר יישובי השפלה, אשקלון, אשדוד ובאר שבע במהלך שעות הצהריים בסביבות השעה 15:00. כפי שמדווח כעת אין נפגעים באף אחת מהזירות, ככל הנראה כיפת ברזל ירתה את רוב המטח שנורה ליישובי ההשפלה והדרום.

במהלך הבוקר לאחר מספר שעות של שקט מתוח, בסביבות השעה 09:40 נשמעו שוב התרעות צבע אדום במועצה האזורית אשכול. במועצה מסרו כי לאחר בדיקה זוהו שבע נפילות באחד היישובים, חלקן סמוך לבתי מגורים להם נגרם נזק קל. שלושה בני אדם נפצעו בדרכם למרחב המוגן. במטח כבד בשעות הצהריים המוקדמות, זוהתה נפילה בשטח מוסד חינוכי שהיה ריק מאנשים באשכול. הרקטה לא גרמה לנזק. מאוחר יותר התרחב הירי גם לעבר לאשקלון, אשדוד והשפלה.

הצעה מצרית: רגיעה מחמישי בבוקר

חיל האוויר המשיך לתקוף הלילה והבוקר מטרות טרור ברצועת עזה. כחלק ממבצע "שומר החומות" הותקפו חלקים נוספים במערך המנהרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, ה"מטרו", כך מסר דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן. הבוקר הותר לפרסום כי צה"ל ניסה לחסל את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף.

כבכול בוקר, דובר צה"ל מסר בתדרוך שהשמדת מערך המנהרות נכנסה לשלב החמישי שלה. "התקיפות הפעם יותר מתמקדות באזור הדרומי", הסביר, "תוך 25 דקות הותקפו 40 מטרות. 52 מטוסים הטילו 120 חימושים שונים. יש לנו כ-12 קילומטרים של תוואי שמנוטרל בדרך כזו או אחרת. השתדלנו לארוז בסרטון את תקיפת המטרו בשבוע האחרון".

אירועי היום ה-10 ללחימה

17:27 - מחבלת חמושה בנשק מסוג M16 הגיעה לצומת אליאס בכניסה לקריית ארבע ופתחה בירי, תוך כדי התקדמות לעבר לוחמים ואזרחים ששהו בצומת. שני לוחמים ירו לעברה וניטרלו אותה. אין נפגעים לכוחותינו.

17:17 - צה"ל והשב"כ סיכלו שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס בדירת מסתור מבצעית ששימשה את מערך הסייבר של הארגון לטובת פעילות סייבר התקפית נגד יעדים ישראליים, שהינה פעילות טרור לכל דבר ועניין. התקיפה בוצעה באמצעות מטוסי קרב, והיא חלק מעשרות פעילויות מבצעיות מול מערך הסייבר של הארגון. 

16:34 - זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד. שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. בתגובה, כוחות ארטילריים תוקפים מספר מטרות בלבנון.

15:53 - כלי טיס תקף שלוש עמדות שיגור רקטות, ביניהן עמדת שיגור לעיר באר שבע ועמדת שיגור פצמ״ר של חמאס, בחאן יונס ובבית חאנון שברצועה.

14:28 - הותקפה עמדת תצפית ובה פיר מנהרה של חמאס. העמדה היא חלק מתשתית המנהרות של הארגון במרכז הרצועה.

13:48 - כלי טיס של צה"ל תקף וסיכל פעיל טרור של ארגון הטרור חמאס בעת ששיגר רקטות אל עבר מדינת ישראל במזרח עזה וכן עמדת שיגור רקטות של הארגון בחאן יונס. 

11:47 - מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי של המחלקה הטכנולוגית של ארגון הטרור חמאס בבניין במרחב ג׳באליה.

11:26 - כלי טיס תקפו מתחם שיגור רקטי תת קרקעי של חמאס בעזה.

09:32 - מטוסי קרב תקפו תשתית טרור בביתו של ראש מחלקת המודיעין הצבאי של חמאס, אסאמה טבש, בעיר חאן יונס ברצועה.

09:12 - מטוסי קרב תקפו אתר לייצור אמל"ח השייך לארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי פלשתיני בעיר דיר אל בלח במרכז הרצועה.

07:00 - ב-12 השעות האחרונות, החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מתוכם, כ-10 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.

06:42 - במהלך הלילה צה"ל המשיך לתקוף את ה"מטרו" של חמאס, הפעם במרחב חאן-יונס ורפיח שבדרום הרצועה. במשך כ-25 דקות, 52 מטוסי קרב תקפו באמצעות 120 חימושים מדויקים כ-40 מטרות תת-קרקע של חמאס בתווי של כ-12 ק"מ.