מבצע שומר החומות | חוסל מח"ט בג'יהאד האיסלאמי ונמנע פיגוע דרך הים

התקיפות נגד מטרות טרור ברצועת עזה נמשכו גם במהלך החג: 5 בתי בכירים בחמאס הותקפו, מח"ט צפון הרצועה חוסל, וכוחות של חיל הים והאוויר סיכלו כוחות של הקומנדו הימי של חמאס לפני הוצאת פיגוע לשטח ישראל דרך הים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/05/21 20:59 ו בסיון התשפא

מבצע שומר החומות | חוסל מח"ט בג'יהאד האיסלאמי ונמנע פיגוע דרך הים
תקיפה בעזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

תקיפות צה"ל ברצועת עזה כחלק ממבצע 'שומר החומות' נמשכו גם במהלך החג. צה"ל תקף לפני זמן קצר חמישה בתי מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס ששימשו כתשתיות טרור. מוקדם יותר חיסלו כוחות צה"ל יחד עם השב"כ את חסאם אבו-הרביד, מפקד חטיבת צפון רצועת עזה בג'יאהד האיסלאמי. בנוסף, לוחמי זרוע הים וכלי טיס של צה״ל סיכלו פעילות חבלנית עוינת באזור צפון הרצועה.

בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו חמישה בתי מפקדים של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. הבתים שהותקפו שימשו כתשתיות טרור. בין בתי המפקדים שהותקפו נמנים ביתו של עז אלדין חדאד, בכיר במטכ״ל הזרוע הצבאית של חמאס וראש הסיוע הקרבי הכלל רצועתי במהלך הסבב האחרון. ביתו של אמג'ד אבו נג'א, מפקד גדוד נוחבה ברצועה, שניהל מביתו לחימה במהלך הסבבים השונים. 

ביתו של אברהים מחמד מצטפא כוארע מפקד גדוד דרום חאן יונס, שלקח חלק בפיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל משנת 2008 וכן היה אחראי על הירי הרקטי לעבר ישראל. ביתו של אחמד שמאלי, מפקד גדוד נוחבה בסג'עיה. בביתו קיימת תשתית תקשורת צבאית ותשתית לאכסון אמצעי לחימה. וביתו של נסים אבו עג'ונה, מפקד גדוד בית לאהיא, שבביתו קיימת תשתית צבאית לניהול לחימה. 

חוסל מח"ט בג'יהאד האיסלאמי - נמנע פיגוע דרך הים

בשיתוף פעולה של כוחות צה"ל והשב"כ באמצעות תקיפת אווירית של מטוסי קרב, חיסלו את חסאם אבו-הרביד, מפקד חטיבת צפון רצועת עזה בג'יהאד האיסלאמי. אבו-הרביד מפקד בארגון למעלה מ-15 שנה, ואחראי על מספר פיגועי נ"ט, ביניהם הפיגוע ביומו הראשון המבצע, בו נפצע אזרח באורח קל. בנוסף, הוביל באופן עקבי שיגורי רקטות לעבר מדינת ישראל בעת סבבי לחימה, כמו גם ירי לעבר כוחות צה"ל.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר את החמ"ל הראשי של ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס בשכונת רימאל, בצפון רצועת עזה. החמ"ל מהווה תשתית טרור מרכזית של החמאס, ממנו פועלים פעילי המודיעין הצבאי של הארגון. 

באמצעות יכולות הזיהוי של כלי טיס של חיל האוויר ויכולות הקליטה המתקדמות של זרוע הים, זוהו מספר פעילים ואמצעי לחימה ימי שנחשד כצוללת קטנה. הכלי הורד לחוף וככל הנראה היה בדרכו לבצע פעילות חבלנית עוינת לעבר המרחב הימי של מדינת ישראל. לפני זמן קצר, כלי שיט של זרוע הים וכלי טיס של צה"ל תקפו את הפעילים ואת אמצעי הלחימה וסיכלו את האיום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן