"ישראל כבשה את מזרח ירושלים": נטלי פורטמן נגד ישראל

המצב המתוח בישראל מגיע עד להוליווד כשהמגמה ברורה, ישראל היא הרעה באירוע. בין המבקרים נמנית גם השחקנית ילידת ישראל ששיתפה פוסט היוצא נגד מדינת מוצאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 14:33 כט באייר התשפא

"ישראל כבשה את מזרח ירושלים": נטלי פורטמן נגד ישראל
שוב נגדנו. נטלי פורטמן, צילום: shutterstock

לאחר שעות הפוגה מועטות, ארגוני הטרור חמאס וג'יאהד אסלאמי חידשו הבוקר (ג') את ירי הרקטות לעבר יישובי וערי הדרום. לראשנה בסבב הנוכחי, מטח כבד בשעה 13:15 הוביל לפגיעה ישירה בבניין מגורים בעיר אשדוד ולפציעתם באורח קל של ארבעה בני אדם. באשקלון רקטה נחתה בישיבה. המתיחות בישראל היא המשך ישיר של השבועיים האחרונים בה החלו התפרעויות בירושלים, כשאחת הטענות נגד ישראל למצב היא כניסה נוספת של משפחות יהודיות לשכונת שייח ג'ראח.

המתיחות בישראל מסוקרת ברחבי העולם, כשרבים מבטאים את דעותיהם בנושא, בהם גם כוכבים מהוליווד. כמו בכל קרבות בין ישראל לפלשתינים, גם כאן כוכבי הוליווד צידדו בפלשתינים ותקפו את ישראל. מי שנמנית בין המבקרים היא דווקא השחקנית ילידת ישראל, נטלי פורטמן, ששיתפה פוסט בעמוד האינסטגרם שלה היוצא נגד ארץ מוצאה.

הפוסט הוא של השחקנית ויולה דיוויס שכתבה: "שייח ג'ראח זה ביתם של 3,000 פלסטינים שסולקו מביתם שהיה בחלקים אחרים של פלסטין במלחמה שהייתה בשנת 1948. בהסכם שנחתם בין ירדן לאונר"א (סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב) בשנת 1956 הובטח למשפחות האלה בתים ואדמות בשייח ג'ראח. אותן משפחות היו אמורות לקבל בעלות אחרי שלוש שנים וזה מעולם לא קרה. ישראל כבשה את מזרח ירושלים, יחד עם הגדה המערבית ועזה, במלחמה בשנת 1976".

זו לא הפעם הראשונה שפורטמן יוצאת נגד ישראל, לפני שלוש שנים הודיעו נציגיה של פורטמן כי לא תגיע לישראל כדי לקבל את פרס "בראשית", פרס הוקרה ליהודים ברחבי העולם. הסיבה לביטול הייתה: "אירועים האחרונים בישראל היו מאוד מטרידים מבחינתה והיא לא חשה בנוח לקחת חלק באירוע ציבורי בישראל. היא לא יכולה, במצפון שקט, להמשיך עם הטקס". בהמשך היא הוסיפה התבטאות שנויה במחלוקת לפיה "ישראל נוסדה לפני 70 בדיוק כמקלט לפליטי השואה", ציטוט שעורר כעס רב בקרב רבים.