ה-FDA אישר את חיסון הקורונה של פייזר לגילי 12-15 | דיונים במשרד הבריאות

מהמידע שנחשף עולה כי בקבוצה של מעל אלף בני נוער היתה יעילות של 100% במניעת מחלה תסמינית, לעומת 18 מקרים בקבוצה בגודל דומה שקיבלה חיסון דמה. תופעות הלוואי דומות לאלה שנמצאו בניסוי במבוגרים. מנכ"ל משרד הבריאות מנהל דיונים בנושא

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/21 09:58 כט באייר התשפא

ה-FDA אישר את חיסון הקורונה של פייזר לגילי 12-15 | דיונים במשרד הבריאות
גילי 12-15 יחוסנו?, צילום: shutterstock

בקרוב בישראל? מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA אישר הלילה (ב') את השימוש בחיסונים של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה על בני נוער בגילי 15-12. בסוף חודש מרץ הודיעה החברה כי החיסון נמצא יעיל ובטוח גם בקרב קבוצת גיל זו.

"מינהל המזון והתרופות קבע כי החיסון של פייזר-BioNTech עמד בקריטריון החקוק להרחבת אישור החירום, וכי היתרונות הידועים והפוטנציאליים של החיסון בבני 12 ומעלה עולים על הסיכונים הידועים והפוטנציאליים, כך שהוא תומך בשימוש בחיסון", נכתב בהודעה.

במחקר שערכה החברה על 2,260 ילדים אמריקנים בגילי 12-15, שטרם עבר בקרת עמיתים, הראו נתונים ראשוניים כי לא היו מקרי הדבקה בקורונה בקרב אלה שחוסנו בשתי מנות, כלומר, 100% יעילות. לעומת זאת, בקרב אלה שקיבלו זריקות דמה (פלצבו) היו 18 מקרי הדבקה. תופעות הלוואי היו דומות לאלו שנצפו בקרב האוכלוסייה בגילאי 25-16 שקיבלה את החיסון, כוללות: כאב ראש, כאב באזור החיסון, חום וחולשה. 

כבר בשבוע שעבר החל מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, החל בדיונים בהשתתפות גורמי המקצוע הרלוונטיים, נציגי קופות החולים ואיגוד רופאי הילדים במטרה להיערך להרחבת החיסון בישראל לקבוצת גיל זו. הוועדה המייעצת בעניין החיסונים צפויה לקיים דיון במקביל על האישור למהלך.


(ראש הממשלה ושר הבריאות מקבלים את המנה השניה של החיסון)