תושב לוד חש בסכנה, ירה בנשקו ונעצר לאחר שמהירי נהרג ערבי

תושב לוד נאלץ לירות בנשקו האישי לאחר שחש סכנה לחייו, מהירי נהרג אחד הערבים והתושב נעצר. במהלך הלילה שרפו ערבים תלמוד תורה בעיר וברמלה שרפו את בית העלמין. המשטרה עצרה 16 תושבים שלקחו חלק במהומות. תושבת לוד: "מדובר בטרור חבלני והממשלה שותקת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/21 08:48 כט באייר התשפא

תושב לוד חש בסכנה, ירה בנשקו ונעצר לאחר שמהירי נהרג ערבי
לוד, צילום: עמנואל אברהמוף, כיפה

ליל מלחמה. תושבי הדרום נאלצו לעבור את הלילה במרחבים המוגנים בשל ירי מאות הרקטות של מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי. אמש נרשמו מהומות והתפרעויות של ערבים ישראלים בכל רחבי הארץ. נזק רב נגרם לרכוש והיו גם מספר פציעות בגוף. כוח משטרה פעל ברמלה ולוד מול הפרות סדר של ערבים שיידו אבנים וזיקוקין לעבר שוטרים ומבנים והבערת פחים וצמיגים.  16 מהמתפרעים נעצרו בגין הפרת הסדר ותקיפת שוטרים.

מבצע "שומר החומות" | בתי הספר בדרום נסגרו, הגבלת התקהלויות במרכז

יואל פרנקנבורג היה בין תושבי לוד היהודים ממנה נפתח ירי שככל הנראה הרג תושב ערבי מהעיר: "המון זועם עלה לכיווננו וזרק אבנים ובקבוקי תבערה. 45 דקות התקשרנו למשטרה, אף אחד לא בא. פחד מוות. בשלב מסוים עלו עלינו בטירוף מוחלט וכמה אנשים משלנו ירו באוויר. בחיים לא פחדתי ככה עליי ועל ילדיי. אנחנו לא ראינו אף אחד שיורה על ההרוג". 

"הם באו לשרוף לנו את הבתים וזרקו עלינו אבנים על מנת להרוג. אלה היו לבנים גדולות ובקבוקי תבערה. אף אחד לא מחזיק בקבוקי תבערה כדי לעשות לי מסאז'", סיפר לעיתונאי ג'וש בריינר. 

כאמור, מהירי נהרג תושב לוד בן 25 ושניים נוספים נפצעו. הבוקר, לאחר חקירה של היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב שפלה, נעצר גבר בן 34 תושב לוד, בחשד למעורבות בירי.

במהלך הלילה שרפו ערבים תלמוד תורה בלוד. מוזיאון הפסיפס החדש בעיר נשרף גם הוא, תחנות משטרה, המכינה הקדם צבאית, בתי כנסת, רכבים. כל אלה נשרפו על ידי ערבים.

תלמוד תורה בלוד

תלמוד תורה בלודצילום: ללא

תלמוד תורה בלוד

תלמוד תורה בלודצילום: ללא


הדר מילר, אם לארבעה תושבת לוד ובעלת חנות בקניון קריית הממשלה ברמלה שמחוץ לו נפגע אוטובוס שיתפה בתחושותיה: "עברנו כאן בלוד וברמלה לילה קשה מנשוא. מדובר בטרור חבלני שמרים ראש וכל הממשלה שותקת. בתי כנסת ותלמודי תורה הוצתו ומזכירים את מאורעות ליל הבדולח. אסור שמדינת ישראל תשלים עם המצב הזה".

צילום: עמנואל אברהמוף, כיפה

צילום: ללא

צילום: עמנואל אברהמוף, כיפה

הארגון העולמי של בתי הכנסת התייחס לאירוע וכתב כי הוא "מביע זעזוע עמוק מהפגיעה החמורה בבתי הכנסת בערים לוד ורמלה הלילה ע"י פורעים ערבים ומגנה ומוחה בכל תוקף על הפגיעה הקשה בקודשי ישראל. התמונות הקשות של בתי כנסת מחוללים ושרופים חייבים לזעזע כל אזרח מכל דת שהיא. בתי הכנסת הם ליבה הפועם של היהדות, ובמדינת ישראל מעמדם לא פחות מסמלי שלטון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן