התפרעויות ערבים בכל רחבי המדינה | סיכום אירועים

בכל רחבי הארץ נרשמו הלילה התפרעויות רבות של ערבים. לוחמי אש ומתנדבים ממחוז יו"ש פעלו בלמעלה מ-40 אירועי שריפה מאז שעות הערב אתמול. השר לביטחון פנים החליט על גיוס מיידי של 8 פלוגות מג"ב במילואים לצורך תגבור

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/21 09:25 כט באייר התשפא

התפרעויות ערבים בכל רחבי המדינה | סיכום אירועים
ואדי ערה, אמש, צילום: דוברות המשטרה

ליל מלחמה. תושבי הדרום עברו את הלילה במרחבים מוגנים בשל ירי מאות רקטות של מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי. אמש נרשמו מהומות והתפרעויות של ערבים ישראלים בכל רחבי הארץ. נזק רב נגרם לרכוש והיו גם מספר פציעות בגוף.

תושב לוד חש בסכנה, ירה בנשקו ונעצר לאחר שמהירי נהרג ערבי

בתום התייעצות ביטחונית שקיים השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ובכירים נוספים במערכת הביטחון, בעקבות אירועי האלימות ברחבי הארץ לאורך הלילה, הוחלט על גיוס מיידי של 8 פלוגות מג"ב במילואים לצורך תגבור כוחות משטרת ישראל ומשמר הגבול ברחבי הארץ.

לוחמי אש ומתנדבים ממחוז יו"ש פעלו בלמעלה מ-40 אירועי שריפה מאז שעות הערב אתמול. מרבית האירועים נגרמו כתוצאה מזריקת בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים. כמו כן ניתן לציין כי האירועים היו בקרבת צירי תנועה מרכזיים וסמוכי יישובים.

צוות מתחנה אזורית בנימין נקלע להפס"ד במהלך ביצוע פעולות כיבוי ואבנים נזרקו על רכב הכיבוי שניזוק. בסמוך לצומת ה-T בגוש עציון נזרק בקבוק תבערה על רעב שהיה במהלך נסיעה, הבקבוק התלקח ברכב ונגרם נזק.

בצפון נרשמו עשרות הפרות סדר, במהלכן עצרה המשטרה כ-50 מתפרעים ערבים. בכביש 754 סמוך לכפר כנא מספר ערבים עצרו רכב של תושב נוף הגליל גבר דתי בשנות ה-40 הגבר הותקף ונזקק לטיפול רפואי בנוסף החשודים ניפצו את שמשות הרכב עד אשר מספר תושבי כפר כנא חילצו אותו מהמקום והזעיקו טיפול רפואי.

חיפה, אמש

חיפה, אמשצילום: דוברות המשטרה

בחיפה פעלו כוחות משטרה בשדרות בן גוריון בחיפה בעקבות מחאה בהשתתפות עשרות מפגינים ערבים שהפרו את הסדר תוך פגיעה במרקם החיים, חסימת ציר התנועה הבערת צמיגים ויידוי אבנים זיקוקים ובקבוקים לעבר הכוחות ושריפת פחים . במהלך ההתפרעויות שוטר נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי. המשטרה עצרה 15 מהמפגינים.

ערבים מכפר שיבלי חסמו את כביש 65 ידו אבנים והחלו להבעיר צמיגים כוחות משטרה הגיעו למקום פיזרו את הצעירים חשוד אחד נעצר והכביש נפתח לתנועה. גם בכביש 85 צעירים תושבי כפר נחף חסמו את הכביש והבעירו עצים במקום כוח משטרה פיזר את הצעירים והכביש נפתח לתנועה. 

שוטרי משטרת ישראל ולוחמי היס"מ פעלו במהלך כל הלילה על מנת לשמור על הסדר וחופש התנועה בוואדי ערה. במהלך הלילה עצרו השוטרים ולוחמי היס"מ 13 תושבי האזור בחשד לניסיון דריסת שוטר, יידוי אבנים, הבערת פחים וצמיגים ותקיפת שוטרים.

כוחות משטרה פעלו הלילה גם בצומת שגב שלום-כביש 25, תוך שימוש באמצעים לפיזור המון. נעצרו ארבעה חשודים ביידוי אבנים לעבר השוטרים. 15 נעצרו לאחר שיידו אבנים לעבר השוטרים.

במהלך מחאה בכיכר המרכזית בעיר רהט חלק ממשתתפיה יידו אבנים לעבר ניידות משטרה. שוטרים בתחנת רהט הדפו עשרות פורעי חוק אשר על פי החשד הגיעו על מנת לפגוע בתחנת המשטרה. בוצע מעצרם של 10 חשודים. בתל שבע נהדפו עשרות פורעי חוק אשר התקיפו את נקודת המשטרה. שוטרים עצרו חמישה חשודים ביידוי אבנים.

שגב שלום, הלילה

שגב שלום, הלילהצילום: דוברות המשטרה

סמוך לשעה 03:00 שוטרים שהיו בסיור בכביש 6  צ. שוקת/ לכיוון צפון חילצו נהגת רכב אשר על פי החשד רכבה הוצת לאחר שהוצאה ממנו. מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי מספר חשודים ערבים ביצעו חסימה ועצרו את רכבה על הכביש אז לאחר שהתבררו פרטיה הוציאו אותה מן הרכב והעלו אותו באש. נהג משאית שהבחין באישה עצר במקום והעלה אותה אליו תוך הגעת השוטרים. השוטרים אספו את האישה לתחנת המשטרה. נפתחה חקירה.

משטרת ישראל תבקש הבוקר להאריך את מעצרם של 31 חשודים שנעצרו במהלך הלילה ולפנות בוקר בחשד להפרות סדר, יידוי אבנים והתפרעויות בכביש 6 סמוך לצומת שוקת, רהט ושגב שלום.