סדקים בגוש השמאל? לפיד: "מי שימנע את הקמת הממשלה - האזרחים לא יסלח לו"

יו"ר יש עתיד נשא דברים בפתח ישיבת הסיעה בכנסת, והתייחס לממשלה החדשה עליה הוא ושותפיו עובדים. "הפערים לא גדולים. אנחנו יכולים תוך כמה ימים להקים ממשלה חדשה". יו"ר ישראל ביתנו: "אם נתניהו היה זז באותו רגע היה אפשר להקים ממשלת ימין מלא מלא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/05/21 14:33 כח באייר התשפא

סדקים בגוש השמאל? לפיד: "מי שימנע את הקמת הממשלה - האזרחים לא יסלח לו"
יאיר לפיד, צילום: Miriam Alster/Flash90

סיעת יש עתיד התכנסה היום (ב') לישיבתה השבועית בכנסת. בפתח הישיבה, אמר יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עושה הכל כדי להוביל את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, וקרא לראשי המפלגות להגיע להסכמות ולהקים ממשלה.

בתחילת דבריו, אמר לפיד: "אנחנו שומעים ורואים בימים האחרונים את כמויות הרעל והסתה שמפיצים אנשיו של נתניהו, מודעת האבל על בנט, הטרדות של ילדיו של אלקין וקללות בלתי פוסקות של מתן כהנא, טייס קרב בחיל האוויר. אין גבול שנתניהו לא חוצה כדי לפלג את החברה הישראלית ולגרור אותנו לבחירות חמישיות".

"עכשיו זה מתהפך עליו כי מקום שזה יחליש אותנו זה תזכורת למה מוכרחים ממשלת אחדות. אנחנו מוכרחים לבחור בדרך אחרת. האלימות וזעקות השנאה לא מייצגים את מה שמרגישים רוב אזרחי ישראל".

על האיבה שהיתה מנת חלקם במערכת הבחירות, אמר: "זה לא נכון שאנחנו שונאים אחד את השני אם תקום ממשלת האחדות, בעוד שלושה חודשים אף אחד לא יזכור את כל ההתקפות האלה, אנשים שיקומו לעבוד ולא יכפישו, לא ישקרו, יעבדו כדי שתהיה מערכת בריאות טובה יותר, בתי ספר, ויחסים טובים עם הממשל בארצות הברית. כולם ידעו שזו ממשלה מתפקדת עם רצון טוב". לפיד הוסיף: "הקמת ממשלה זה לא אירוע פשוט לא כולם יקבלו מה שרוצים אבל יש הבנה שזה מה שאנחנו רוצים".

בדבריו קרא לפיד לחבריו להקמת הממשלה, להגיע להסכמות. "אני קורא מפה לכל ראשי מפלגות, אני יודע שכל אחד רוצה להביא הישגים למפלגה שלו אבל הרבה יותר חשוב שנביא בשורה למדינה לילדים שלה. ישראל צריכה לדעת שיש דור חדש ואחר של מנהיגים שלא חושבים רק על האינטרסים שלהם. מי שימנע את הקמת הממשלה רק בגלל שהתעקש על עוד משרד -אזרחי ישראל לא יסלחו לו".

"הפערים לא גדולים, אנחנו יכולים תוך כמה ימים להשביע ממשלה ישראלית חדשה, מתפקדת, שמבוססת על הסכמות משותפת ועל הטוב המשותף", סיים לפיד. 

 ליברמן על נתניהו: "הבן אדם נאחז בקרנות המזבח"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "לצערי ביום חג, יום ירושלים, מביאה אותנו ממשלת ישראל בראשותו של נתניהו למצב  תבערה. תסתכלו מה קורה היום, בירושלים התנגשויות וחיכוך, בדרום שריפות ורקטות, בגליל יורים על שוטרים, ואם תוסיפו לזה את אירועי הר מירון תקבלו את הירושה שנתניהו משאיר לממשלה הבאה. 

"למרות הכול הבן אדם נאחז בקרנות המזבח. לו באמת היה דואג למדינת ישראל או לתנועת הליכוד היה אומר "הבנתי, אני המכשול, ארבע פעמים הלכתי לבחירות, לא הצלחתי להקים ממשלה, אני זז הצידה".

ליברמן אמר כי על נתניהו לפרוש. "אם נתניהו באמת אחראי, דואג למדינה ודואג לתנועת הליכוד שיתפטר מראשות הממשלה, מראשות הליכוד ומהכנסת ובאותו רגע תנועת הליכוד תוכל להרכיב ממשלה מהר בלי מאמץ ובלי רוטציה".

יו"ר ישראל ביתנו, אמר כי אין היום פוליטיקאי במפלגות הימין שמאמין לנתניהו וכי אם היה זז היה ניתן להקים ממשלת ימין מיד: "‏בסופו של דבר כל מפלגות הימין, ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, גם גדעון סער, גם יועז הנדל, גם אלקין, נפתלי בנט ואיילת שקד כולם עבדו לצידו של נתניהו ואף אחד לא מאמין לו ולא סומך עליו. לכן אם היה זז באותו רגע היה אפשר להקים ממשלת ימין מלא מלא, בלי שום בעיה".

על הניסיונות להקים ממשלה, אמר ליברמן: "אנחנו עושים כל מאמץ כמו ששמתם לב להגיע לממשלת שינוי מתפקדת. אנחנו משתדלים לדבר כמה שפחות, משתדלים להתגמש איפה שרק אפשר אבל עדיין אנחנו חושבים שהממשלה הזאת צריכה גם להביא מסר ערכי ואנחנו נעשה הכול על מנת שזו תהיה ממשלת שינוי ולא תהיה ממשלה ששומרת אופציה לש"ס ויהדות התורה לחזור בהזדמנות ראשונה. ממשלת שינוי זאת ממשלת שינוי, זאת ממשלת אחדות עם קווי יסוד, אנחנו לא פוסלים אף אחד. השינוי חייב להתבטא גם בסדר העדיפויות וגם בערכים שהממשלה משקפת. אז נשתדל להתאפק ולהתגמש ואני מקווה שעוד השבוע, נוכל להציג ממשלה חדשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן