אחרי סילמן: ח"כ אורבך דוחה את הצעות נתניהו

ח"כ ניר אורבך: "דרכו של נפתלי בנט להקמת ממשלה היא הדרך הנכונה", בתגובתו הוא מצטרף לחבריו למפלגת ימינה סילמן וקארה שגם הם דחו את בקשות רה"מ נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/21 17:39 כד באייר התשפא

אחרי סילמן: ח"כ אורבך דוחה את הצעות נתניהו
ניר אורבך, צילום: מאיר אליפור

ח"כ ניר אורבך, ממפלגת ימינה מגיב היום (ה') להצעות נתניהו, ובכך מצטרף לחבריו למפלגה שדחו את גם הם את הפצרותיו של רה"מ: "תודה, מר נתניהו, אך לא. אין צורך לקרוא לנו בנאומים לאומה ולשלוח שליחים עם הצעות. גם בפוליטיקה, נאמנות וחברות הן ערך עצום בעיני.

"כאיש ציונות דתית שמאמין בעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, אני מאמין בכל לבי שהדרך של בחירות חמישיות שאתה מנסה להוביל אליהן היא דרך ללא מוצא לישראל." הוסיף אורבך.

"דרכו של נפתלי בנט להקמת ממשלה, בה משתפים פעולה זה עם זה למרות מחלוקות, היא הדרך הנכונה. אנחנו מספיק ערכיים וימניים כדי לשמור על כל מה שחשוב לנו. בעזרת ה׳ נקים ממשלה טובה לישראל". סיכם אורבך את דבריו.

כזכור אורבך, אשר שימש כמנכ"ל הבית היהודי,התמודד לפני כארבעה חודשים מול חגית משה על ראשות מפלגת הבית היהודי, במטרה לפעול לאיחוד כוחות בין כל המפלגות המייצגות את הציונות הדתית, אורבך אשר לאור הפריימריז לרשימת הבית היהודי הרבה לפזר רמזים כי הוא מתכוון להישאר במפלגה, הפסיד בבחירות והחליט לפרוש מהבית היהודי לטובת מקום בטוח ברשימת ימינה של נפתלי בנט שם שובץ במקום השישי.

סילמן גם כן הסבירה את תמיכתה במהלך של יו"ר המפלגה שלה, נפתלי בנט והימנעותה בהצעות נתניהו: "אינני מעוניינת בכך, אלא במניעת בחירות חמישיות ובעצירת הכאוס אליו הובלת את המדינה. אני ממשיכה בכל הכוח עם נפתלי בנט על מנת להקים ממשלה טובה בישראל בהקדם האפשרי. אני מאמינה בדרכו של בנט, בתנועת ימינה, וביכולתו של העם הנפלא שלנו לשתף פעולה בעת הזו."

החלטת סילמן מצטרפת לחבר מפלגתה, אביר קארה שגם הוא קיבל שלל הצעות מנתניהו בניסיון למנוע ממפלגת ימינה להצטרף לממשלה עם לפיד. קארה סירב להיפגש עם נתניהו, פרסם את ההצעה בקבוצה של חברי ימינה והוסיף: "בסוף האהבה בעם ישראל תנצח. עם ישראל זה אלו העומדים בתור לתרום דם (במקום שבו הממשלה נכשלת), עם ישראל זה אלו שחילקו סלי מזון ועזרה לנזקקים בתקופת הקורונה (במקום שבו הממשלה נעלמה)".