יו"ר ארגון נכי צה''ל: הרפורמה אמורה לעלות לאישור הממשלה

עידן קלימן אומר כי הרפורמה אותה דורש הארגון אמורה לעלות מחר לאישור הממשלה, אך הדבר תלוי במשרד האוצר ובמשרד הביטחון והיכולת שלהם להגיע להסכמות על עניינים טכניים. "ארגון נכי צה''ל מעולם לא דרש כסף, הוא דרש צרכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/21 18:16 כג באייר התשפא

יו"ר ארגון נכי צה''ל: הרפורמה אמורה לעלות לאישור הממשלה
הפגנת ארגון נכי צה"ל, היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתום יום מחאה גדוש אירועים בירושלים, כולל הפגנה בשערי הכנסת, חסימת צירים בירושלים, ופגישה בין יו"ר ארגון נכי צה''ל וראשי הארגון עם שר האוצר, רפורמת 'נפש אחת' עתידה לעלות לאישור הממשלה מחר (ה').

מחאת נכי צה"ל | חוסמים את הכניסה לירושלים

עידן קלימן יו"ר ארגון נכי צה''ל אמר בפתח משרד האוצר לאחר פגישתו עם השר: "אנחנו סומכים על שר האוצר ושר הביטחון שיסדרו את הפרטים ביניהם ומחר הרפורמה תעלה לישיבת ממשלה לאישור. התקציב אמור להגיע. משרד האוצר התחייב לתת את החלק שלו, נשארו סגירות אחרונות על עקרונות תקציב, זה בין משרד הביטחון לאוצר, זה לא עניין של נכי צה"ל".

"אמרתי מהתחלה שלנכי צה''ל יש צרכים ואנחנו לא מתעסקים בכסף. אני מסכם שהיתה פגישה מצוינת, שר האוצר הלך לקראתנו מבחינה מקסימלית ולשביעות רצוננו. אני מאוד מקווה שזה לא ייתקע על פרטים טכניים שוליים, כי לטעעמנו זה לא אמור להיתקע בגלל זה, ויעלה מחר לישיבת ממשלה ששר האוצר הבטיח שיזום.

לסיום אמר יו"ר הארגון: "ארגון נכי צה''ל מעולם לא דרש כסף, הוא דרש צרכים. כמובן שהצרכים עולים כסף, אבל הפרטים הטכניים האלה יסגרו בין המשרדים".

ההפגנה היום בירושלים

ההפגנה היום בירושליםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

נזכיר חברי ארגון נכי צה"ל קיימו היום מחאה מול הכנסת ומשרד האוצר, בקריאה להעביר את רפורמת "נפש אחת" כפי שהובטח להם בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפני כשבועיים. עימותים החלו סמוך למשכן הכנסת בין מפגינים לבין המאבטחים: לאחר מכן יצאה תהלוכה של מפגינים לכיוון גשר המיתרים, וחסמו את צומת הסינמה סיטי בירושלים לתנועה. באגף השיקום בפתח תקווה התנהלה מחאה במקביל.

לפני כשבועיים, הצית את עצמו לוחם גולני לשעבר איציק סעידיאן, שסובל מפוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי מול אגף השיקום במחאה על התנהלותם, ומאז מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים שיבא-תל השומר עם כוויות בכל חלקי גופו. 


(ההפגנה בירושלים)