מחאת נכי צה"ל | חוסמים את הכניסה לירושלים

למרות ההבטחות: הרפורמה שתעזור לנכי צה"ל - לא עברה. מאות מפגינים הגיעו לרחבת הכנסת ולאחר מכן חסמו את צירי הכניסה לירושלים | "רק בכוח - לא בדיבורים, רק במעשים תגיע ההצלחה של המאבק שלנו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/05/21 14:00 כג באייר התשפא

מחאת נכי צה"ל | חוסמים את הכניסה לירושלים
מחאת נכי צה"ל, צילום: Miriam Alster/FLASH90

חברי ארגון נכי צה"ל מקיימים היום (ד') מחאה מול הכנסת ומשרד האוצר, בקריאה להעביר את רפורמת "נפש אחת" כפי שהובטח להם בפגישה עם רה"מ בנימין נתניה לפני כשבועיים. עימותים החלו סמוך למשכן הכנסת בין מפגינים לבין המאבטחים: "לא ניתן שישקרו לנו, לא נפסיק את המחאות עד שהרפורמה תעבור במלואה", אמר ראש הארגון. לאחר מכן יצאה תהלוכה של מפגינים לכיוון גשר המיתרים, וחסמו את צומת הסינמה סיטי בירושלים לתנועה. באגף השיקום בפתח תקווה מתנהלת מחאה במקביל.

לפני כשבועיים, הצית את עצמו לוחם גולני לשעבר איציק סעידיאן, שסובל מפוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי מול אגף השיקום במחאה על התנהלותם, ומאז מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים שיבא-תל השומר עם כוויות בכל חלקי גופו. 

לאחר האירוע שהציף את מצוקתם של הלומי קרב רבים, מינה שר הביטחון בני גנץ את קצין צה"ל לשעבר זיו שילון, שנפצע במהלך שירותו הצבאי, לעמוד בראש הצוות שיקדם את הרפורמות הרצויות באגף השיקום, ויוביל את התהליכים שיקרו לטובת נכי צה''ל.

במשך השבועיים האחרונים, עבדו בצוותו של שילון ובארגון נכי צה"ל באופן אינטנסיבי כדי להעמיד רפורמה מפורטת וטובה, אך אתמול, כשההצעה הייתה מתוכננת לעבור בישיבת הממשלה ולאחר הסכמת גורמי המקצוע, הודיע משרד האוצר כי אין אישור למקורות התקציב.

"זה לא מקובל ולא ככה עושים רפורמה", אומרים בארגון נכי צה"ל, ומוסיפים: "עבדנו קשה כדי שהיא תצא לפועל וזה זלזול לשמו. לכן, אנחנו חוזרים לרחוב. הקמנו מאהל מחאה מול הכנסת וביום רביעי כל הנכים יגיעו לשם להגיד לנבחרי הציבור - הבטחתם תקיימו. לא מפקירים את נכי צה''ל".

מלשכת שר הביטחון נמסר: משרד הביטחון העביר היום למזכירות הממשלה, את הצעת ההחלטה לאישור רפורמת "נפש אחת", לאחר סיכום עם ארגון נכי צה"ל. לצערנו הרב ראש הממשלה ושר האוצר חזרו בהם מהסיכומים עם ארגון נכי צה"ל ומסרבים להעלות את הצעת ההחלטה היום לדיון בממשלה.  
לאורך השבועות האחרונים קיימו במשרד הביטחון שיח עם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד המשפטים".

"הצעת ההחלטה מוכנה והועברה למזכירות הממשלה בתיאום עם ארגון נכי צה"ל, ומצריכה מקור של 350 מיליון שקלים באופן מיידי. לא ניתן לאשר את ההצעה ללא מתן מקור תקציבי מהאוצר, ולכן הנושא תלוי במשרד האוצר ובמשרד ראש הממשלה. שר הביטחון גנץ קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לאפשר את העלאת הרפורמה לממשלה כפי שהתחייב ראש הממשלה בקולו, עוד היום".