נתניהו על הלוחם שהצית את עצמו: "אני יודע שהוא לא היחיד במצוקה כזאת"

ראש הממשלה התייחס לאירוע הקשה בו הצית את עצמו איציק סעידיאן, הסובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן. "מחויב לביצוע רפורמה מקיפה בדרך בה אנו מטפלים בנכי צה"ל ובפצועינו". הנשיא ריבלין: "בין בנינו ובנותינו ששבו מהקרבות, רבים עודם נלחמים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/04/21 23:03 ל בניסן התשפא

נתניהו על הלוחם שהצית את עצמו: "אני יודע שהוא לא היחיד במצוקה כזאת"
נתניהו, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הערב (ב') בפתח ישיבת הממשלה, לאירוע הקשה שהתרחש מוקדם יותר היום ברחבת משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, בו הצית את עצמו איציק סעידיאן, נכה צה"ל בן 26, שלקח חלק במצבע צוק איתן, ומאז סובל מפוסט טראומה. 

נכה צה"ל מצוק איתן הצית את עצמו - מצבו קשה

"ערב יום הזיכרון אנחנו עדים לאירוע מזעזע. איציק סעידיאן, לוחם גולני במבצע "צוק איתן", הצית את עצמו בעקבות מצוקה נפשית גדולה. לצערי אני יודע שהוא לא היחיד מבין הלוחמים שלנו שהוא במצוקה כזאת", אמר בצער ראש הממשלה.

"מוקדם יותר הערב שוחחתי עם יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן. אני הבעתי זעזוע עמוק מהמקרה וגם אמרתי שאני מחויב לביצוע רפורמה מקיפה בדרך שבה אנו מטפלים בנכי צה"ל ובפצועינו. אני בטוח שבזה אני משקף את דעתם של רבים רבים מכם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין, התייחס אף הוא למקרה המצער. "אני מתפלל בכל ליבי לרפואתו של איציק סעידיאן הערב. בין בנינו ובנותינו ששבו מהקרבות, ישנם רבים שעודם נלחמים. אנו רואים אתכם. כואבים איתכם כשאתם שבים ללא מנוח אל שדות הקרב של החיים. גם לאיציק, ולכל ילדינו הנלחמים, אנו חבים את קיומה המדינה. אנו אחראים לגורלם".

המקרה הטרגי עורר תגובות רבות המערכת הפוליטית. שר החינוך ואלוף במילואים יואב גלנט, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ליבי עם איציק סעידיאן, אשר סבלו גרם לו להצית את עצמו הערב בפ״ת.
‏לאחר השחרור הקמתי את עמותת הידידים של ארגון נכי צה"ל - בשנתיים למדתי על סבלם יותר מאשר ב-35 שנות שירות. אני מזדהה עם נכי צה״ל, שנושאים את צלקות הקרב והשירות על גופם ובנפשם. מאמץ אותם אל ליבי  ומבטיח לייצגם בכל מקום".

ח"כ אמילי מואטי ממפלגת העבודה התייחסה אף היא לטרגדיה שהתרחשה מול משרדי אגף השיקום. "רגע לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, קיבלנו תזכורת מזעזעת למצוקתם של חיילים שהשירות הצבאי צילק את נפשם והותיר אותם עם כאב שילווה אותם כל חייהם. המערכת חייבת להתגייס עבורם ולספק להם סביבה סובלנית, רגישה ותומכת".

"מחבקת הערב את משפחתו של הפצוע ומייחלת להחלמתו המהירה. המערכת צריכה לעבוד בזיהוי המצוקות ובטיפול מסור, מקצועי ואכפתי. זה החוב שלנו כחברה כלפי כל אחד מהחיילים האלה. ביקשתי, יחד עם חברת הכנסת מיכל וולדיגר, לעמוד בראש השדולה לבריאות הנפש בכנסת. אנחנו נכנס אותה בהקדם ונעבור על כל האפשרויות שעומדות לרשות המערכת כדי שמקרים מחרידים מהסוג שראינו הערב לא יתרחשו בעתיד".