גנץ לבנט: "תמוך בהענקת המנדט לח"כ יאיר לפיד"

שעות ספורות לפני פקיעת המנדט, פונה שר הביטחון ליו"ר ימינה ומבקש ממנו להצטרף לממשלת השינוי. "אני יודע שאתה אדם ערכי. אני יודע שמדינת ישראל חשובה לך". לראש הממשלה אמר: "אם מדינת ישראל באמת חשובה לך - חדל מתחבולות, חדל מספינים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/05/21 20:29 כב באייר התשפא

גנץ לבנט: "תמוך בהענקת המנדט לח"כ יאיר לפיד"
גנץ ובנט בכנסת, צילום: פלאש 90

שלוש שעות וחצי לפני פקיעת המנדט שהעניק הנשיא ראובן ריבלין לח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, פונה הערב (ג') שר הביטחון בני גנץ ליו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, וקורא להצטרף לממשלת השינוי ולהמליץ על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כמי שיהיה הבא שיקבל את המנדט. קודם לכן, פנה גנץ גם לנתניהו.

הרב דרוקמן: "שבנט יגיד באופן חד משמעי - אני לא מקים ממשלת שמאל"

"אלו שעות אחרונות וקריטיות. כדרכו בקודש, נתניהו ממשיך להתל בציבור ישירות ובאמצעות שליחיו, בכנסת ובמקומות נוספים מתוך מטרה למשוך עוד זמן על ידי עוד תרגיל ועוד תכסיס. נתניהו, אני פונה אליך - אם מדינת ישראל באמת חשובה לך, חדל מתחבולות, חדל מספינים", אמר גנץ. 

עוד הוא אמר הערב: "גררת את ישראל ל-4 מערכות בחירות, נכשלת שוב בהרכבת ממשלה, כעת מוטלת עליך החובה לנהוג בממלכתיות, להתבונן במציאות נכוחה ולהודות: כשלתי.
לא תוכל להמשיך ולשקר את כולם - לא את שותפיך הפוליטיים ובעיקר לא את אלו שאתה אמור לעבוד עבורם, אזרחי ישראל. בשבילם הפסק לשבור ולהרוס את הדמוקרטיה הישראלית, תפסיק לפלג ולפרק את החברה מבפנים - לא בשביל זה אתה ראש ממשלה".

כעת עבר גנץ ופנה לבנט. "אני פונה אליך. אני יודע שאתה אדם ערכי. אני יודע שמדינת ישראל חשובה לך. אני יודע שהבטחת המשך קיומו של העם היהודי בוערת בעצמותיך. בדיוק מהטעמים האלו, חובה עליך להודיע היום כי אתה מצטרף לממשלת השינוי ותומך בהענקת המנדט לח"כ יאיר לפיד". 

גנץ הזהיר את בנט לבל ייפול בפח של נתניהו. "תקשיב לי, אל תיפול בפח שמבקשים לטמון לך. אתה אדם ערכי - אל תיתן לנתניהו לרמוס אותך". 

גנץ עדכן כי שוחח היום עם ראשי המפלגות המרכיבות את גוש השינוי וקרא להם להמליץ בפני הנשיא על לפיד לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. גנץ פנה גם לאלו שנמנעו מלהמליץ עליו בסבב הראשון.  

לסיום אמר שר הביטחון: "אזרחי ישראל חטפו מכה אחר מכה, מגיפה, אבטלה, פוליטיקה מכוערת, אובדן אמון בשלטון ופילוג בעם. הקו האדום מאחורינו. אנחנו יכולים לסכם הכול בשעות ספורות, מוטלת עלינו החובה להקים ממשלה מהר ככל הניתן למען מדינת ישראל על כלל אזרחיה".