אנטישמיות בארה"ב: ישראלי נרצח בשל היותו יהודי

אפרים גורדון ז"ל, תושב בנימין, נסע לחתונה משפחתית בארצות הברית, ובסביבות השעה 1 בלילה, כשעמד להיכנס לבית המשפחה, הוא נורה על ידי אלמוני שלפי עדי ראייה צעק לעברו קללות נגד יהודים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/05/21 15:44 כב באייר התשפא

אנטישמיות בארה"ב: ישראלי נרצח בשל היותו יהודי
צילום: באדיבות המשפחה

אפרים גורדון ז"ל, תושב נעלה שבבנימין, נסע לחתונה משפחתית בבולטימור, ארצות הברית, ובסביבות השעה 1 בלילה (ב'), כשעמד להיכנס לבית המשפחה, הוא נורה על ידי אלמוני שלפי עדי ראייה צעק לעברו קללות נגד יהודים. בן 31 היה בהירצחו.

הלווייתו של אפרים תתקיים הערב בשעה 20:00 והוא ייטמן בבית העלמין במודיעין. 

חבר מועצת העיר בבולטימור, איצי שלייפר, סיפר כי מצלמות האבטחה באזור תיעדו את החשודים ברצח עוקבים אחרי הישראלי כבר לאחר שהחנה את רכבו מחוץ לבית המשפחה, וניגשו אליו בעודו מתקרב לדלת. הרשויות באזור לא פרסמו את התיעוד ולא ידועים פרטים נוספים על החשודים. המשטרה המקומית מעריכה: מדובר בשוד שהסתבך.

צילום: ללא


ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר לאחר המקרה המזעזע: "אפרים גורדון הי"ד, תושב נעלה נרצח אתמול על היותו יהודי בפיגוע אנטישמי בארה"ב. בן 31, הותיר אחריו הורים ואחות. אפי, תושב טרי ביישוב נעלה, איש הייטק, איש משפחה שתמיד אהב לתת ולסייע לאחרים".  

לכל אורך היממה האחרונה צוותי מועצת בנימין פעלו וסייעו להעלאת גופתו ארצה וצוותים מקצועיים של הרווחה מלווים את המשפחה.

אפרים ז"ל התנדב בארגון "נפש יהודי". "אפי היה פעיל במשך 4 שנים בסניף אריאל של נפש יהודי, ובשנה האחרונה הצטרף לתוכנית הקומה השנייה בסניף תל אביב. אפי נסע לחתונה משפחתית בבולטימור, ארה"ב. בסביבות השעה 1 בלילה (לפי שעון החוף המזרחי), כשעמד להיכנס לבית המשפחה, הוא נורה על ידי אלמוני שלפי עדי ראייה צעק לעברו קללות נגד יהודים".

בארגון המשיכו וכתבו: "הערב נלווה את אפרים למנוחת עולמים, שם ניפרד מגופו אך לא מרוחו ומנשמתו. נשתדל ללכת בדרכו ולהמשיך את פועלו ומורשתו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

(דיווח בארצות הברית)