תגלית: אחרי הפסקה של שנה הפרויקט המצליח חוזר לישראל

הפרויקט החינוכי–תיירותי הגדול ביותר בעולם הודיע כי יאפשר למשתתפים מחוסנים מארצות הברית להגיע לסיור של 10 בימים בישראל. גידי מרק, מנכ"ל תגלית: "יש לנו כמעט 80,000 נרשמים ואנחנו עובדים קשה כדי לוודא שכולם אכן יגיעו לישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/04/21 08:44 טו באייר התשפא

תגלית: אחרי הפסקה של שנה הפרויקט המצליח חוזר לישראל
צילום: ארז עוזיר

פרויקט תגלית מודיע על חידוש הסיורים לישראל למשתתפים מחוסנים מארצות הברית בגילאי 18-32, לעשרה ימים, החל מחודש מאי הקרוב, למעלה משנה מאז הופסקו - לראשונה בשני העשורים האחרונים. 

המשתתפים יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית לפני הטיסה לישראל וכן בדיקה סרולוגית עם הגעתם. הם יחויבו לציית להנחיות הריחוק החברתי וחבישת מסיכות, בהתאם להוראות ממשלת ישראל באותו הרגע. הקבוצות עצמן יוגבלו לכ-30 משתתפים כולל צוות, לעומת כ-50 בקבוצה לפני המגיפה.

"בהובלת שר הבריאות, יולי אדלשטיין וצוותו במשרד הבריאות ובעזרת אגף פנים, תכנון ופיתוח במשרד ראש הממשלה בראשות ליאור פרבר, בנינו מתווה העונה על כל האתגרים ומאפשר את חידוש הפעילות שלנו והסיורים בישראל ובכך נוכל להמשיך ולחזק את הקשר לישראל והזהות היהודית של הדור הצעיר בתפוצות", אמר מנכ"ל תגלית, גידי מרק.

משתתפי התכנית לפני הקורונה

משתתפי התכנית לפני הקורונהצילום: ארז עוזיר

ניתוק של הדור הצעיר בתפוצות מישראל עלול לגרום להתבוללות ובעיקר להתדרדרות מעמדה של ישראל בקמפוסים ופגיעה בדעת הקהל בקרב הסטודנטים: פתיחתה של ישראל מחדש לעשרות אלפים של צעירים יהודים ישפיע על כל החיים היהודים מחוץ לישראל. 

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר: "אני שמח שבעבודה משותפת ובמאמץ רב של משרד הבריאות ותגלית, הצלחנו לייצר מתווה בו יחד עם שמירה על בריאות הציבור ולהחזיר את הפעילות המבורכת של ארגון תגלית למען מדינת ישראל".

לחידוש סיורי תגלית יש גם תרומה כלכלית משמעותית להתאוששות תחום התיירות בישראל. מיום הקמת הפרויקט ועד היום סיורי תגלית הכניסו כ-6.9 מיליארד שקלים למשק הישראלי. ההכנסה כוללת את הוצאות המשתתפים על טיסות, לינות, אטרקציות, מסעדות, אוטובוסים, מורי דרך ועוד.

"תגלית תהיה סנונית ראשונה שתניע את תחום התיירות החינוכית שסבל כל כך בשנה האחרונה ואני יודע כמה כולם מחכים. אלפי ספקים ומשפחותיהם מסתכלים לעברנו בציפייה שנחזיר להם את מטה לחמם שקרס בשנה האחרונה. אנו מודעים לציפיות אלה ונעשה הכל כדי לחדש את התיירות בישראל באחריות המתבקשת". הוסיף מרק.

צילום: ארז עוזיר

למרות המגיפה והפסקת הטיסות לישראל, ההגעה לארץ במסגרת תגלית נותרה בעדיפות גבוהה מאוד עבור צעירים יהודים שנרשמו בשנה האחרונה לסיורים שנדחו, כך עולה ממחקר של פרופסור לן סאקס מאוניברסיטת ברנדייס. על פי המחקר, הנרשמים מתעדפים את הנסיעה לישראל על פני נסיעות אחרות. מרק ציין כי אחרי שנה שלמה ללא סיורים, הם צופים ביקוש אדיר ונערכים בהתאם. "יש לנו כמעט 80,000 נרשמים פעילים ואנחנו עובדים קשה כדי לוודא שכולם, עם הזמן, אכן יגיעו לישראל".

פרויקט תגלית הנו פרויקט של תורמים יהודים, ממשלת ישראל בשותפות עם קהילות יהודיות ברחבי העולם. עשרות מגדולי התורמים היהודים בעולם ובישראל, השותפים לפרויקט, רואים בו חלק מהשקעתם במדינת ישראל ובקשריה עם יהדות התפוצות. ב-20 שנות פעילותה וטרום עידן הקורונה, השתתפו בסיור לימודי חינם בן 10 ימים בישראל יותר מ-750,000  צעירים יהודים מיותר מ-68 מדינות, כאשר בשנת 2018 לבדה השתתפו 48,000 משתתפים. מכלל צעירים אלה 115,000 הינם ישראלים: חיילים רבים מהם מיחידות האיכות של צה"ל וסטודנטים. על פי ההערכות במהלך שני העשורים האחרונים תרמו סיורי תגלית כ-1.7 מיליארד דולר לכלכלת ישראל.

(תגלית: סרטון סוף שנה 2019)