דרישה מהמשטרה: הסירו את שלטי הוואקף הירדני מהר הבית

בעקבות הפרסום ב'חדשות כיפה', אומרים בארגון 'בצלמו' כי תליית השלטים מטעם הממלכה האשמית בהר הבית, נוגדת את החוק, ודורשים מהמשטרה להסיר אותם בהקדם: "הר הבית הינו בשליטת מדינת ישראל ועליה להחליט איזה שלטים לתלות במקום או לא", אומר מנכ"ל הארגון, שי גליק

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/04/21 17:00 יז באייר התשפא

דרישה מהמשטרה: הסירו את שלטי הוואקף הירדני מהר הבית
צילום: אליסף מדריך בידינו- הקרן למורשת הר הבית

כשבוע וחצי לפני יום ירושלים, ירדן ממשיכה לנסות ולהעמיק את אחיזתה בהר הבית. הבוקר (ה') פורסם בחדשות כיפה כי בימים האחרונים הוצבו שלטים חדשים מטעם הוואקף הירדני, המורים לנוכחים בהר את צורת ההתנהגות "הנאותה", ומכוונים אותם למקומות האכילה והעישון. 

כעת, ובעקבות הפרסום, פנו בארגון 'בצלמו' למשטרת ישראל בדרישה להסיר את השלטים שנתלו באופן לא חוקי. במכתב ששלח מנכ"ל הארגון שי גליק למפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי נכתב: "היום נצפו שלטים חדשים שהוצבו במקומות שונים בהר הבית. שלטים אלו נתלו על ידי נציגי הממלכה הירדנית והם נושאים את סמלה כפי שניתן לראות במודעות". 

"בחוק יסוד ירושלים נקבע: 'איסור על העברת סמכויות: לא תועבר לגורם זר, מדיני או שלטוני, או לגורם זר אחר בדומה לכך, בין דרך קבע ובין לתקופה קצובה, כל סמכות המתייחסת לתחום עיריית ירושלים', כששינוי הוראות אלה אפשרי רק בחוק יסוד וברוב מוחלט של 80 חברי כנסת.

במכתב למפכ"ל שבתאי, ציין גליק כי, "הצבת שלטים המורים מה מותר ומה אסור לעשות בהר הבית הם מעשה ריבוני מהמעלה הראשונה, וכשהם נעשים בידי ממלכה זרה, הם עומדים בניגוד גמור לאמור בסעיף 6 לחוק יסוד ירושלים. מדובר במהלך בעל משמעות לאומית עצומה, ופגיעה בזכויות היהודים במקום המקודש להם מכל", אמר מנכ"ל 'בצלמו' וחתם: "אבקשך לפעול להסרת השלטים באופן מידי". 

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "הר הבית הינו בשליטת מדינת ישראל ועליה להחליט איזה שלטים לתלות במקום או לא. במקום כמו שבאתר פטרה לא יתלו שלטים של מדינת ישראל כך גם בהר הבית יתלו שלטים של ממשלת ירדן".