קיבל דרגות: כתב חדשות 13 מונה לדובר המשטרה

אלי לוי, כתב ערוץ 13 באזור הצפון, מונה לתפקיד דובר המשטרה, וקיבל דרגות ניצב משנה. הליך המינוי ספג ביקורות רבות אך מנגד גם תמיכה באיוש התפקיד בידי גורם מקצועי: "הגיע הזמן שדוברות תהפוך לדוברות יוזמת ולא נגררת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/04/21 11:13 יד באייר התשפא

קיבל דרגות: כתב חדשות 13 מונה לדובר המשטרה
אלי לוי. הדובר החדש, צילום: דוברות המשטרה

דובר חדש למשטרת ישראל: בטקס שהתקיים היום (ב') במעמד מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי וסגל הפיקוד הבכיר, מונה אלי לוי לתפקיד דובר המשטרה וסגן ראש חטיבת הדוברות והוענקה לו דרגת ניצב משנה.

לוי , בן 45 נשוי ואב לשניים. מתגורר ברמת ישי. עבד עם שחרורו מצה"ל ככתב לענייני משטרה וספורט במקומונים של רשת שוקן בצפון. לאחר שנה מונה לכתב לענייני פלילים במקומון החיפאי "כלבו". בהמשך היה כתב ברדיו חיפה, כתב ב"עדשה מקומית", החדשות המקומיות של הטלוויזיה בכבלים, וגם ככתב במעריב ו-nrg, המסקר את אזור הצפון. לוי שימש גם ככתב בערוץ 2.

לוי והמפכ"ל שבתאי

לוי והמפכ"ל שבתאיצילום: דוברות המשטרה

בשנת 2010 החל לשמש ככתב באזור הצפון של ערוץ 10. בשנת 2017 מונה בנוסף לתפקידו ככתב לענייני סביבה של הערוץ. משנת 2013 הוא מגיש את תכנית האקטואליה "זירה חופשית" המשודרת בכל יום שישי ברדיו חיפה.

לפני כחודש החל גיוסו של לוי לשורות המשטרה, ודבר מינוי הצפוי נודע בתקשורת, דבר שגרר אחריו הדים רבים. "מדובר בגיוס מיותר ובעיקר בבזבוז כספי ציבור. רק לפני כחודש וחצי מונתה לתפקיד הדס מדמוני, ראש חטיבת הדוברות במשטרה, שהועלתה לדרגת תת ניצב. לא ברור למה צריך שני קצינים בכירים שיעסקו בדוברות עצמה". אמר גורם שהתנגד למינוי החדש והוסיף: "אם כבר מפצלים את תפקיד הדובר, אז רצוי להביא מישהו מבפנים שמכיר את המשטרה מבפנים".

מנגד, גורם בכיר אחר נשמע חיובי לגבי המינוי החיצוני. "המפכ"ל עשה נכון כשבחר באיש מקצוע לתפקיד הדובר, הגיע הזמן שדוברות תהפוך לדוברות יוזמת ולא נגררת, שבתאי יעשה רק מה שטוב למשטרה".