בג"ץ קבע: מינויו של אקוניס לשר המשפטים - יוקפא

שופטי בית המשפט העליון החליטו לאחר הדיון בין הצדדים, להוציא צו ביניים ופסקו כי השר אופיר אקוניס לא יחל לכהן כשר משפטים עד החלטה אחרת בנושא. דיון נוסף יתקיים מחר בצהריים - ייתכן שיועבר בשידור ישיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/21 21:13 טו באייר התשפא

בג"ץ קבע: מינויו של אקוניס לשר המשפטים - יוקפא
הנשיאה חיות, צילום: פלאש 90

בבית המשפט העליון התקיים הערב (ג') דיון בעניין מינויו של אופיר אקוניס לתפקיד שר המשפטים, זאת לאחר סאגה מביכה שהתרחשה בין שרי הליכוד לשרי כחול לבן בישיבת הממשלה. מוקדם יותר היום, מסר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את הודעתו בנושא, וטען כי המינוי לא חוקי ולא תקף, וקרא לשופטים לתת צו שיחייב את הממשלה למנות שר משפטים באופן מיידי.

לאחר ששמעו את הצדדים, נציגי היועץ המשפטי לממשלה, הארגונים שעתרו נגד הממשלה, ונציגי הליכוד, החליט הרכב השופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות, והשופטים ניל הנדל ועוזי פוגלמן להוציא צו ביניים שמקפיא את מינוי אקוניס לשר המשפטים.

"למען הזהירות, ניתן בזאת צו ביניים המורה כי השר אופיר אקוניס לא יחל לכהן בתפקיד שר המשפטים עד החלטה אחרת שתינתן על ידי בית משפט זה", אמרו השופטים, והוסיפו כי המשך הדיון יתקיים מחר (ד') בשעה 15:30, וכי הם בוחנים אפשרות לקיום שידור ישיר של העתירות.

"טוב שבג"ץ קבע שאין תוקף למינויו של השר אקוניס, ואנו מקווים כי כבר מחר יורה בג"ץ על מינוי שר משפטים בהתאם לדין", נמסר מהתנועה לטוהר המידות שהגישה את העתירה נגד הממשלה. 

בתגובה להחלטת בג"ץ אמר חבר הכנסת איתמר בן גביר: "לא הופתענו מהחלטת בית שהמשפט. אני מאוד מקווה שבנט וגדעון סער שמדברים על שינוי משפטי יבינו שרק ממשלת ימין מלא מלא אפשר לשנות ואפשר לעשות רפורמה במערכת המשפט ולגרום לכך שהחלטות כאלה לא יישנו - גדעון ונפתלי תתעוררו".