מנדלבליט לבג"ץ: חייבו את הממשלה למנות שר משפטים

בעקבות אי מינוי שר המשפטים ולקראת הדיון הצפוי בבית המשפט העליון, פנה היועץ המשפטי לממשלה לבג"ץ בבקשה לתת צו שיורה לממשלה לאייש את התפקיד ואמר: "אי-מינוי שר משפטים באופן מיידי הוא בלתי סביר באופן קיצוני"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/04/21 18:25 טו באייר התשפא

מנדלבליט לבג"ץ: חייבו את הממשלה למנות שר משפטים
מנדלבליט, צילום: פלאש 90

לקראת הדיון בבג"ץ בעניין מינוי שר המשפטים קבוע, שיתקיים הערב (ג'), מסר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את הודעתו בנושא, וטען כי מינויו של אופיר אקוניס לתפקיד לא חוקי ולא תקף, וקרא לשופטים לתת צו שיחייב את הממשלה למנות שר משפטים באופן מיידי.

בהודעת היועץ המשפטי לממשלה, צוין כי "אי-מינוי שר משפטים באופן מיידי הוא בלתי סביר באופן קיצוני". בנוסף, הדגיש מנדלבליט כי "שיקולים פוליטיים אינם יכולים להצדיק חוסר מעש ממשלתי אשר פוגע באינטרסים ציבורים חיוניים, ובפרט כאשר מדובר בסיכון חמור לבריאות הציבור", זאת במיוחד לאחר שלא ניתן פתרון מיידי לסוגיות הבריאותיות של פקיעת ההכרזה על קיום דיונים בבית המשפט בהשתתפות עצורים ואסירים דרך זום, ולנוכח עמדת גורמי הבריאות בדבר הסיכון הבריאותי החמור הטמון בהמשך המצב הקיים.

"לפיכך, לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, התגבשה חובה משפטית למינוי שר משפטים לאלתר, ובהתאם לכך ולצו על-תנאי שהוצא ב-22 באפריל, אין מנוס ממתן צו מוחלט המורה לממשלת לאייש ללא דיחוי את תפקיד שר המשפטים בממשלה ה-35".