גנץ: "נתניהו מנסה לייצר תוהו ובוהו וכאוס שלטוני"

במכתב ששלח יו"ר כחול לבן ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות הסערה בישיבת הממשלה, הוא דורש למנות שר משפטים מטעמו באופן מיידי ותוקף את נתניהו: "מטרתו היא לקעקע את אמון הציבור במערכת המשפט"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/04/21 17:38 טו באייר התשפא

גנץ: "נתניהו מנסה לייצר תוהו ובוהו וכאוס שלטוני"
גנץ ומנדלבליט. מבקש למנות שר משפטים מטעמו - מיידית, צילום: Flash90

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, העביר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו הוא תוקף את בנימין נתניהו ואת התנהלותו בישיבת הממשלה שנערכה היום (ג'), בו ניסה ראש הממשלה למנות את אופיר אקוניס לתפקיד שר המשפטים בניגוד להוראת מנדלבליט

בתחילת המכתב שיוצג בפני שופטי בג"ץ בדיון על מינוי שר המשפטים, התייחס לגנץ לאירועי ישיבת הממשלה שאך הסתיימה: "בישיבת הממשלה שהסתיימה אך לפני זמן קצר, התרחש הליך בלתי חוקי בעליל, בסיומו ניסה ראש הממשלה לאשר את מינויו של השר אופיר אקוניס כשר המשפטים - הליך שבוטל מיד לאחר מכן על ידך, לאור העובדה שלא הופיע כמתחייב בתקנון עבודת ההמשלה על סדר יומה של ישיבת הממשלה".

"הליך זה שדגל שחור של פגיעה בסדרי שילטון מתנוסס מעליו", אמר גנץ, "תוכנן ונוהל בקפידה מראשיתה ועד סופה של ישיבת הממשלה, על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. אבהיר את חומרת הדברים: ראש הממשלה הוביל לקבלת החלטה ואישר את קיום ההצבעה האסורה, חרף שנאמר לו על ידך, כי מדובר במעשה בלתי חוקי".

יו"ר כחול לבן הוסיף ותקף את נתניהו: "מעשה זה של פגיעה ברורה, מודעת ומפורשת בשלטון החוק, מצטרף לניסיונות האינסופיים החוזרים ונשנים של ראש הממשלה לקעקע את יסודות הדמוקרטיה, מתוך רצון ליצור תוהו ובוהו וכאוס שלטוני, מסיבות ברורות וידועות", אמר גנץ והוסיף כי, "אנו נמצאים במצב קפקאי בו מטרתו של ראש הממשלה היא לקעקע את אמון הציבור במערכת המשפט, על מנת להכין את דעת הקהל למצב דברים בו יורשע על ידי בית המשפט. לטובת הגשמת המטרה - הרשות נתונה, גם בנקיטת פעולות המובילות להרס הדמוקרטיה הישראלית - כמו מינוי שר משפטים בניגוד לחוק - הכל מתוך הרצון לזכות ביתרונות אסורים במשפטו".

"על פי ההסכם מכוחו הוקמה הממשלה, שר המשפטים נכלל בהסכם הקואליציוני תחת גוש 'כחול לבן'- 'עבודה' בראשותי ולפיכך נדרש להתמנות על ידי. אבקש, כי תייצג עמדתי זו בדיון בבית המשפט ויובהר כי עמדתי היא שיש לקבל החלטה במיידי וללא דיחוי, על מנת להביא לסיום את המצב הבלתי תקין מבחינת משטרית, בו אין שר משפטים קבוע", סיכם גנץ.


להורדת הקובץ