כחול לבן תוקפים את נתניהו: "מנענו את מזימת אפריל"

אחרי הסאגה המתמשכת בישיבת הממשלה, במפלגתו של בני גנץ מאשימים את הליכוד וראש הממשלה בפגיעה בדמוקרטיה: "ביקשו לפרק את סמכויותיו של משרד המשפטים בשל גחמה פוליטית - ולא נתנו להם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/04/21 16:42 טו באייר התשפא

כחול לבן תוקפים את נתניהו: "מנענו את מזימת אפריל"
גנץ. תוקף את נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

אחרי הפלת מועמדותו של בני גנץ לתפקיד שר המשפטים והניסיון למנות את אופיר אקוניס שנפסל על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בכחול לבן תוקפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הליכוד על המהלך וטוענים כי זה הדבר שהזהירו מפניו בחודש הקודם.

"הזהרנו ממזימת אפריל", אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, "מנענו את מזימת אפריל. אמשיך לשמור על הדמוקרטיה". גנץ מתייחס לאמירה שלו מה-30 במרץ האחרון, שהופנתה לנפתלי בנט ומנסור עבאס: "איך שהממשלה תושבע, המנגנון הפריטטי יבוטל, הוא יפר כל התחייבות שנתן להם, ידרוס כל אות שכתובה בהסכם הקואליציוני. למה? כי הוא הצליח במשימת העל שלו להוציא את כחול לבן מהממשלה, דבר שיאפשר לו לקדם את מזימת אפריל. אף אחד לא יוכל לעצור אותו". 

בהודעת כחול לבן שאחרי הסערה בישיבת הממשלה נאמר: "נתניהו והליכוד ניסו לבצע פיגוע נוסף בדמוקרטיה- וכחול לבן מנעה מהם. הם ביקשו לפרק את סמכויותיו של משרד המשפטים בשל גחמה פוליטית- ולא נתנו להם. הם ביקשו להעביר הצבעה לא חוקית שלא היתה על סדר היום למינוי אקוניס לשר משפטים בניגוד לעמדת היועמ"ש - ונכשלו. והם מבקשים שוב לממש את מזימת אפריל - ואנחנו לא נאפשר להם. כחול לבן בהובלת גנץ תמשיך לשמור על הדמוקרטיה עד שתורכב ממשלת שינוי שתחזיר את ישראל למסלול".