בעקבות לחצים של ארגוני שמאל, קק"ל דחתה את ההצבעה על שינוי המדיניות ביהודה ושומרון

יו"ר קק"ל, אברהם דובדבני, הודיע כי הוא דוחה את ההצבעה שתוכננה להתקיים בנוגע להרחבת פעילות קק"ל בשטחי יהודה ושומרון, בעקבות פניות של ארגונים ותנועות שהתנגדו לשינוי המדיניות | ח"כ זנדברג: "ניצחון"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 22/04/21 12:42 י באייר התשפא

בעקבות לחצים של ארגוני שמאל, קק"ל דחתה את ההצבעה על שינוי המדיניות ביהודה ושומרון
יהודה ושומרון. ארכיון, צילום: פלאש 90

יו"ר קק"ל, אברהם דובדבני, הודיע כי הוא דוחה את ההצבעה שתוכננה להתקיים היום (ה') בנוגע לשינוי המדיניות של הארגון להרחיב את פעילות קק"ל בשטחי יהודה ושומרון. הישיבה נדחתה "בעקבות פניות של חברי דירקטוריון, מספר ארגונים ותנועות וכן חלק מלשכות קק"ל ברחבי העולם", כך על פי הודעת היו"ר דובדבני. בהודעה לא נמסר מועד חדש להצבעה.

החלטת קק"ל נועדה לשנות באופן רשמי את מדיניות הארגון ולהסדיר את עבודתו באזור יו"ש, תוך הרחבת רכישת הקרקעות לטובת יישוב יהודים. קק"ל ביקשה בהחלטתה לתת עדיפות לקרקעות באזורים גוש עציון, בקעת הירדן, עוטף ירושלים, בנימין, דרום הר חברון וסביב כביש 5 והקו הירוק. קק"ל תרכוש רק קרקעות פרטיות ותינתן עדיפות להרחבת ישובים קיימים או בסמיכות לישובים קיימים.

 

יו"ר קק"ל, אברהם דובדבני

יו"ר קק"ל, אברהם דובדבניצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

ח"כ תמר זנדברג ממרצ בירכה על דחיית הישיבה וראתה בזאת ניצחון למאבק שניהלו בין היתר גם מפלגות השמאל: "ניצחון! (זמני) לעצירת רכישת קרקעות בשטחים ע״י קק״ל".

 

 

בהחלטת קק"ל נקבע כי מלבד רכישת קרקעות ביהודה ושומרון, הארגון יפעל ביו"ש בכל תחומי הפעילות: פעילות חינוכיות, שמירה על שטחים פתוחים, הגנת הסביבה ועוד. לצורך כך, נקבע כי הארגון יקצה כ-40 מיליון ש"ח להשקעה בישובי יו"ש. כלל הפעילות תהיה בשטחי C, אזורים הנמצאים בשליטה מלאה.

הצעת קק"ל קבעה כי הארגון ימשיך בפרויקט ייעור בשטחים פתוחים בגדה "לצורך שמירה על מקרקעין", בתיאום עם המינהל האזרחי. בהצעת ההחלטה אימץ הארגון חוות דעת משפטית שנכתבה עבור הארגון בספטמבר 2019 על ידי השופט יוסף אלון, שלפיה קק"ל יכולה לרכוש קרקעות בגדה ש"מיועדות לשם יישוב יהודים".