מדיניות חדשה: קק''ל תאשר השקעת עשרות מיליונים בהתיישבות ביו''ש

הנהלת קק"ל צפויה לאשר השקעה בגובה של כ-40 מיליון שקלים בהתיישבות ביהודה ושומרון, זאת כחלק ממדיניות רשמית חדשה. הצעת המחליטים המפורטת והמעודכנת כבר הועברה לחברי הנהלת קק"ל. משרד החוץ האמריקאי זעם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/04/21 08:52 כה בניסן התשפא

מדיניות חדשה: קק''ל תאשר השקעת עשרות מיליונים בהתיישבות ביו''ש
מועצה מקומית אפרת, צילום: אלעד הומינר

קק"ל משנה מדיניות. בחודש שעבר סערו הרוחות לאחר שקרן קיימת לישראל הקצתה כמעט 40 מיליון שקלים להשקעה ביישובי יהודה ושומרון. הכסף הוקצה אך היה צורך באישור הרשמי והגדרה שזו המדיניות הרשמית של קק"ל בכל הנוגע לפעילות בהתיישבות.

לאחר בקשות, העניין המתין עד לאחר הבחירות לכנסת. בגל"צ פורסם הבוקר (ג') כי חברי הנהלת קק"ל קיבלו אתמול את הצעת המחליטים המלאה והמפורטת, בה נכתב שיפעלו ביהודה ושומרון בכל תחומי הפעילות: פעילות חינוכיות, שמירה על שטחים פתוחים, הגנת הסביבה ועוד. קק"ל תרכוש רק קרקעות פרטיות ותינתן עדיפות להרחבת ישובים קיימים או בסמיכות לישובים קיימים. כלל הפעילות תהיה בשטחי C, אזורים הנמצאים בשליטה מלאה.

הצעת המחליטים תעלה להצבעה בישיבת ההנהלה של קק"ל ביום ראשון בשבוע הבא, לאחר מכן תובא לאישור הדירקטוריון. אם הכול יתקדם כשורה, זו תהפוך להיות מדיניות רשמית של הארגון כבר בסוף החודש הנוכחי. 

יש לציין כי בחודשים האחרונים העניין עורר זעם ותגובת נגד של משרד החוץ האמריקאי. כמו כן, ישנו חשש לפגיעה בתרומות מיהדות התפוצות וכעת, עם האישור הרשמי, הלחץ ילך ויגבר. עד כהה קק"ל השקיעה ביו"ש אך זו לא היתה מדיניות רשמית. 

נזכיר, כי עוד בטרם פורסמה המדיניות הרשמית החדשה, פנה שר הביטחון בני גנץ, ליו"ר קק"ל אברהם דובדבני, בבקשה לדחות את ההחלטה על שינוי המדיניות ביהודה ושומרון עד שמערכת הביטחון והמנהל האזרחי יבחנו את השלכותיה ומשמעותיה. בבקשתו גנץ הסביר כי "מדובר בהחלטה רגישה ביותר" ועלולות להיות לה "משמעויות במישור הבינלאומי".


(כך משתלטת הרשות הפלשתינית על אדמות מדינה בנחל חלץ, רגבים)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן