הנהלת קק"ל אישרה את ההחלטה שתאפשר לה להרחיב את פעילותה ביו"ש

משרד החוץ של ארה"ב גינה את ההצעה - שמהווה שינוי במדיניות הארגון | מוקדם יותר היום ביקש גנץ מיו"ר קק"ל לדחות את ההחלטה עד לבדיקה של משרדו | סמוטריץ' תקף את שר הביטחון: "שימוש פוליטי ציני במסגרת קמפיין בחירות"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 14/02/21 17:26 ב באדר התשפא

הנהלת קק"ל אישרה את ההחלטה שתאפשר לה להרחיב את פעילותה ביו"ש
יישוב ביו"ש, צילום: לעמ, MILNER MOSHE

הנהלת קק"ל אישרה היום (א') את החלטתה להרחיב את פעילות הארגון בשטחי יהודה ושומרון. ההחלטה משנה רשמית את מדיניות הארגון ומסדירה את עבודתו באזור, תוך הרחבת רכישת הקרקעות לטובת יישוב יהודים. ההחלטה התקבלה על חודו של קול: שישה תומכים מול חמישה מתנגדים. אישור ההחלטה באופן סופי מותנה באישורו בדירקטוריון הארגון, שישיבתו בעניין נדחתה לאחר הבחירות, כך על פי פרסום ב"הארץ".

לפי ההצעה, קק"ל תרכוש קרקעות פרטיות במסגרת "גאולת קרקע". עדיפות תינתן לרכישת קרקעות בשטחי יהודה ושומרון, קרקעות שניתן לבנות עליהן בסבירות גבוהה או שטחים הצמודים להתיישבויות קיימות על מנת להרחיבן. קק"ל פועלת כבר שנים בשטחי יו"ש, אך באופן לא רשמי, ועד עתה עשתה זאת באמצעות חברת הבת שלה "הימנותא ירושלים".

קק"ל מבקשת בהחלטתה מהיום לתת עדיפות לקרקעות באזורים גוש עציון, בקעת הירדן, עוטף ירושלים, בנימין, דרום הר חברון וסביב כביש 5 והקו הירוק. במסגרת ההחלטה נכתב כי לא יירכשו קרקעות באזור נפת שכם או ג'נין וכי שמה של "הימנותא" ישונה ל"קדמה יהודה ושומרון".

יו"ר קק"ל אברהם דובדבני

יו"ר קק"ל אברהם דובדבניצילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ההצעה קובעת כי הארגון ימשיך בפרויקט ייעור בשטחים פתוחים בגדה "לצורך שמירה על מקרקעין", בתיאום עם המינהל האזרחי. בהצעת ההחלטה מאמץ הארגון חוות דעת משפטית שנכתבה עבור הארגון בספטמבר 2019 על ידי השופט יוסף אלון, שלפיה קק"ל יכולה לרכוש קרקעות בגדה ש"מיועדות לשם יישוב יהודים". 

מוקדם יותר היום פנה יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, ליו"ר קק"ל אברהם דובדבני, בבקשה לדחות את ההחלטה על שינוי המדיניות ביהודה ושומרון עד שמערכת הביטחון והמינהל האזרחי יבחנו את השלכותיה ומשמעותיה. בבקשתו גנץ הסביר כי "מדובר בהחלטה רגישה ביותר" ועלולות להוות לה "משמעויות במישור הבינלאומי".

המכתב של גנץ לדובדבני

המכתב של גנץ לדובדבניצילום: צילום מסך

 

פורום שילה הגיבו למכתבו של שר הביטחון בני גנץ ובקשתו להקפיא את החלטת קק"ל מיום רביעי על חידוש רכישת הקרקעות ביהודה ושומרון:

"גאולת קרקע בארץ ישראל היא מערכי היסוד של התנועה הציונית ואבן יסוד בפעולותיה של הקרן הקיימת לישראל מאז הקמתה. כשר הביטחון של מדינת ישראל וראש מפלגה ציונית, אנו תקווה שלאחר בחינה זריזה תברך על החלטת הקרן הקיימת, וכממונה על המינהל האזרחי ומפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים – שתפעל בכל הנחישות על-מנת לבלום את ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C".

גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לפנייתו של גנץ ליו"ר קק"ל:

 

הפניה הזו של גנץ היא חוצפה. שימוש פוליטי ציני שהאיש עושה, ולא בפעם הראשונה, במערכת הביטחון במסגרת קמפיין הבחירות שלו. ההחלטה אינה קשורה למערכת הביטחון ולא יעלה על הדעת שהיא תמנע רכישות חוקיות המבוצעות על פי דין. אני מחזק את ידי יו"ר קק"ל וקורא לו להדוף את ההתערבות הזו של גנץ. https://t.co/g8hNChrmJP

— בצלאל סמוטריץ' (@bezalelsm) February 14, 2021

 

ח"כ איילת שקד מגיבה גם היא לגנץ: ״אני מציעה שבני גנץ‬⁩ ידאג שערבים לא ישמידו אתרים ארכיאולוגיים שמהווים בין היתר עדות היסטורית למורשתנו, במקום להפריע לקק״ל להמשיך את ייעודה המקורי, וליישב יהודים בכל הארץ. גנץ מנסה לטרפד את המהלך לצרכי קמפיין ומנצל לצורך זה את משרד הביטחון. אני מברכת את חברי ההנהלה על ההחלטה החשובה״.

 

אני מציעה ש @gantzbe ידאג שערבים לא ישמידו אתרים ארכיאולוגיים שמהווים בין היתר עדות היסטורית למורשתנו, במקום להפריע לקק״ל להמשיך את ייעודה המקורי, וליישב יהודים בכל הארץ.גנץ מנסה לטרפד את המהלך לצרכי קמפיין ומנצל לצורך זה את משרד הביטחון. אני מברכת את חברי ההנהלה על ההחלטה החשובה https://t.co/kVpZqANkOY

— איילת שקד Ayelet Shaked (@Ayelet__Shaked) February 14, 2021

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן