החל ממחר: עצירים יובאו לדיונים בבתי המשפט

אביחי מנדלבליט, הודיע לראש הממשלה וליו"ר כחול לבן, כי בשל אי מינוי שר משפטים קבוע, לא ניתן להאריך את ההכרזה לפיה אסירים ימנעו מהגעה פיזית לבתי המשפט. "ביטוי נוסף לפגיעה המהותית והקשה באינטרסים ציבוריים כבדי משקל", תקף היועץ המשפטי לממשלה את נתניהו וגנץ שמסרבים להגיע להסכם סביב המינויים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/21 19:53 ט באייר התשפא

החל ממחר: עצירים יובאו לדיונים בבתי המשפט
מנדלבליט, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פנה היום (ד') לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ, בבקשה להסדיר את מינוי כלל השרים ובפרט את מינוי שר המשפטים. הסיבה: החל ממחר, כלל העצורים והאסירים יידרשו להגיע לדיונים בעניינם בבתי המשפט.

מנדלבליט הפנה את השניים לחוות דעתה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שטענה כי פקיעת ההכרזה שמאפשרת לאסירים ועצורים שלא להגיע לבתי המשפט, טומנת בחובה סיכון משמעותי לתחלואה בקרב האסירים והעצורים.

"זהו ביטוי נוסף לפגיעה המהותית והקשה באינטרסים ציבוריים כבדי משקל", תקף מנדלבליט את נתניהו וגנץ, "אשר נוגעים לפקיעת כהונתם של שרים אשר שימשו בתפקיד מילוי מקום, הנובעת מהיעדר שר משפטים מכהן ובנסיבות העניין - הצורך בשמירה על בריאות הציבור ומניעת סכנות בריאותיות ואף מוות". 


להורדת הקובץ

בסוף מכתבו, ציין היועץ המשפטי לממשלה כי לבית משפט העליון הוגשו עתירות בנוגע לאי מינוי השרים שכהונת ממלאי מקומם - פקעה. למרות שראש הממשלה טען כי עד סוף החודש המינויים החדשים יאושרו, בג"ץ דחה זאת וקבע את העתירה לדיון דחוף מחר. 

כזכור, נתניהו וגנץ מסרבים להגיע לסיכום בנוגע לנושאי ישיבות הממשלה. גנץ דורש לאשר את מינויו לתפקיד שר המשפטים באופן קבוע, וסירב, לפי טענת הליכוד לאשר את רכישת החיסונים. בשל כך החליטו בליכוד שלא לדון בנושאים שביקשו בכחול לבן. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן