גנץ עצר את מינוי השרים בדרישה למנותו לשר משפטים קבוע

יו"ר כחול לבן דרש להוסיף לסדר היום את מינויו הקבוע במשרד המשפטים, ועצר את משאל השרים הטלפוני שמטרתו היתה להביא לאישור, את מינויים של ח"כ גינזבורג לשר התקשורת, שר החינוך גלנט לשר להשכלה גבוהה והשר שטייניץ לשר למשאבי מים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/03/21 19:29 כד באדר התשפא

גנץ עצר את מינוי השרים בדרישה למנותו לשר משפטים קבוע
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

שר הביטחון בני גנץ, עצר הערב (ב') את המשאל הטלפוני שנערך בקרב שרי הממשלה, משאל שמטרתו היתה לאשר את מינויי הקבע של השרים החדשים. גנץ דרש להוסיף את מינויו הקבוע כשר המשפטים, מכיוון שפקיעת מינויו הזמני תהיה ב-1 באפריל. המינויים שעלו בהצבעה: ח"כ איתן גינזבורג - שר התקשורת, שר החינוך יואב גלנט - יכהן כשר להשכלה גבוהה, ושר האנרגיה יובל שטייניץ יכנס גם לתפקיד שר משאבי המים.

ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן מונה לשר התקשורת

"בניגוד לנטען, המשאל שהועלה לא אושר על ידי גוש כחול לבן. פנינו למזכירות הממשלה בכדי שיועלו לאישור מיידי שר התקשורת ושר המשפטים", נמסר מלשכתו של יו"ר כחול לבן.

נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר ביום חמישי שעבר, פניה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בה הזכיר את מועד פקיעת כהונתם של שרים בממשלת ישראל המכהנים במילוי מקום, ודרש מהם לפעול במהרה למינויי קבע.

"פקיעת כוחם של שרים אלו, ללא מינוי קבע תחתיהם, תביא למצב חריג ומוקשה מבינת משטרית, שהמשרדים האמורים יוותרו ללא שר מכהן", כתב מנדלבליט. "כתוצאה מכך, סמכויות רבות המוקנות לשרים הנזכרים לעיל, בהן סמכויות חשובות ומשמעותיות, ייוותרו ללא כל גורם אשר יכול להפעילן".

עוד הוא כתב: "על מנת להימנע מהפגיעה המהותית הצפויה מכך בפעילות הממשלה והמשרדים, וכתוצאה מכך - באינטרסים ציבוריים כבדי משקל, אבקש להדגיש בפניכם את הצורך החיוני בקידום מינויים של שרים קבועים במקומם של השרים המכהנים בזמן במילוי מקום במשרדים האמורים".

על פי חוק, תקופת מילוי מקום של שר במקום שר שסיים את כהונתו, לא תעלה על שלושה חודשים, תקופה שאינה ניתנת להארכה. לפיכך, בחלוף תקופת מילוי המקום יש צורך למנות שר קבוע למשרד. 


(גנץ פיטר את הנדל ממשרד התקשורת, כאן 11)

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן