נשיא איראן רוחאני מאיים: "לא תצליחו לעצור אותנו"

בעקבות הפגיעה באתר הגרעין האיראני בנתנז, באיראן אומרים כי יפעילו צנטריפוגות מתקדמות ואף יעשירו אורניום לרמה גבוהה יותר. רוחאני: "ברור שאנחנו לא עוצרים, אנחנו לא מחכים". גרמניה, צרפת ובריטניה: "מודאגים מאוד מהעשרת אורניום לרמה של 60%"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/04/21 16:32 ב באייר התשפא

נשיא איראן רוחאני מאיים: "לא תצליחו לעצור אותנו"
צילום: shutterstock

נשיא איראן, חסן רוחאני, איים היום (ד') פעם נוספת על ישראל ובנות בריתה, בהמשך להכרזת מדינתו על הפעלת הצנטריפוגות המתקדמות והעשרת האורניום לרמה של 60%. "אתם לא יכולים לקיים קשר עם האומה האיראנית ולבצע פשעים בנתנז. נחתוך את היד שלכם כשאתם מבצעים פשעים". עוד הוא אמר: "חתכנו את שתי הידיים שלכם – אחת עם הצנטריפוגות המתקדמות מסוג ה-IR-6 ואת השנייה עם 60 אחוזי ההעשרה. ברור שאנחנו לא עוצרים, אנחנו לא מחכים".

צפו: כך מנסה איראן לפתות ישראלים להגיע למפגשים בחו"ל | המטרה: חטיפה

רוחאני התייחס גם לאחראים לפעולה המיוחסת לישראל שפגעה קשות במתקן בנתנז: "כנראה שמדובר בפשע של הציונים. אם הציונים ינקטו פעולה נגד האומה שלנו, אנחנו נגיב. הם קיבלו תגובה ראשונה - התגובה הראשונה הייתה שאם אתה גורם לבעיה באתר הגרעין שלנו, בשטח שלנו, אנחנו לא נחליף אותן חזרה לסוג הקודם. אנחנו מסירים את הצנטריפוגות ומתקינים במקומן צנטריפוגות מתקדמות מסוג IR-6, כך תבינו שאתם לא יכולים למנוע מאיתנו להשתמש בטכנולוגיה הזו".

באל ערביה דווח כי חבר הפרלמנט האיראני, עלי רזא זאקאני הודה היום כי הפיצוץ שאירע במתקן הגרעיני, הרס את מרבית מתקני ההעשרה במתחם. שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף אמר היום כי "הטרור הגרעיני בנתנז התחיל סחרור מסוכן שיכול להיגמר רק ע"י סיום הטרור הכלכלי האמריקני שיזם טראמפ. לביידן יש בחירה ברורה לעשות: עסקת אובמה או קמפיין 'הכישלון המקסימלי' של טראמפ. אין אלטרנטיבה".

כחלק משיחות הגרעין שהחלו בשבוע שעבר בווינה ועתידות להמשיך גם מחר, גרמניה, צרפת ובריטניה יצאו בהודעה משותפת: "מודאגים מאוד מהודעת איראן על העשרת אורניום לרמה של 60%. מדובר בהתפתחות רצינית שכן ייצור אורניום מועשר מהווה צעד חשוב בייצור נשק גרעיני. לאיראן אין צורך אזרחי בהעשרה ברמה שכזו".


(שר הביטחון מתייחס למשבר עם איראן)