גנץ על ההדלפות: "הפטפטת חמורה, כל אחד מדבר על משהו שקרה או שלא קרה"

שר הביטחון ערך סיור בבסיס חיל האוויר בנבטים יחד עם מזכיר ההגנה האמריקאי, והתייחס להדלפות שייחסו לישראל את הפגיעה במתקן הגרעין האיראני. " זו שערורייה. תהיה חקירה בטוח במערכת הביטחון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/04/21 17:48 ל בניסן התשפא

גנץ על ההדלפות: "הפטפטת חמורה, כל אחד מדבר על משהו שקרה או שלא קרה"
גנץ ואוסטין, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון בני גנץ פנה היום (ב) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לפתוח בחקירה בכל הקשור להדלפות בנושא הפגיעות במתקן הגרעין האיראני בנתנז ויוחסו לישראל.

נתניהו: "לא ארשה לאיראן להגיע ליכולת גרעינית"

במהלך ביקור בבסיס נבטים יחד עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, אמר גנץ דברים חריפים: "הפטפטת חמורה, תהיה חקירה של הסיפור הזה. כל אחד מדבר על משהו שקרה או שלא קרה. סיפורי מעשיות תחת ציטוט 'גורמים במערב' פוגעים באינטרסים שלנו. זו שערורייה. תהיה חקירה בטוח במערכת הביטחון. יש דיונים על מדיניות העמימות, על מה לוקחים אחריות ועל מה לא". 

האם גנץ רומז שישראל היא העומדת מאחורי הפעילות מול איראן או אולי רומז כי נתניהו הוא המדליף? "ההתנהגות הפעם חמורה במיוחד אם זה קורה מאינטרסים פוליטיים. ראש הממשלה בעל ניסיון גדול בתחום הביטחוני וצריך להרחיק כל שיקול אחר מההחלטות", אמר גנץ.

על הגרעין האיראני אמר שר הביטחון: "צריך להפעיל את הכוח באופן שקול, אנחנו לא רוצים מלחמה וכל דבר נשקל מול הסיכונים", והוסיף: "אירן גרעינית - או פוטנציאל לגרעינית - היא דבר רע לעולם. זו בעיה עולמית ואזורית, לא רק של ישראל. יכולת גרעינית תיתן להם חופת הרתעה והם יהפכו לעוד יותר אגרסיביים. צריך הסכם ללא פגות תוקף. שקיפות על מעשיהם כדי שנוכל, עם העולם, לנטר אותם ושלא ישקרו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך פגישה עם אוסטין, ואמר: "שנינו מבינים את החשיבות במניעת מלחמה. שנינו מסכימים שאיראן לא צריכה נשק גרעיני. אני לא ארשה לאיראן להגיע ליכולת גרעינית כדי למלא את רצונה הרצחני להשמיד את ישראל. נמשיך להגן על עצמנו. היית ביד ושם, לפני כמה ימים ציינו את השמדת עמנו בשואה - ומהשיחה שלנו אתה מבין בצורה ברורה שזה לא יקרה שוב. אנחנו לעולם לא ניתן לזה לקרות שוב".