הליכוד: "גנץ רוצה להחזיר אותנו לסגרים" | גנץ: "הגיע הזמן שנתניהו ילך הביתה"

בליכוד מאשימים את יו"ר כחול לבן בעיכוב רכש החיסונים: "גנץ רוצה להחזיר אותנו לסגרים בגלל שהוא דורש 'מינוי תמורת חיסונים'". לשכת שר הביטחון בתגובה: "יש להסכים לתוספת תקציבית עבור חיסונים בלבד, וזאת לאחר מינוי שר משפטים קבוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/21 18:36 ל בניסן התשפא

הליכוד: "גנץ רוצה להחזיר אותנו לסגרים" | גנץ: "הגיע הזמן שנתניהו ילך הביתה"
גנץ ונתניהו, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

מפלגת הליכוד החליטה להאשים הערב (ב') את שר הביטחון בני גנץ בעיכוב רכש חיסוני הקורונה, מאחר והוא מתנה את אישור רכישתם במינוי שר משפטים קבוע. "גנץ רוצה להחזיר אותנו לסגרים בגלל שהוא דורש 'מינוי תמורת חיסונים'. אנו קוראים לגנץ להתעשת ולא להמשיך לסכן את חייהם ובריאותם של אזרחי ישראל".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה לדברי הליכוד: "הודענו ללשכת ראש הממשלה, כי לאחר שיחות מקצועיות עם משרדי האוצר והבריאות, השתכנענו שיש להסכים לתוספת תקציבית עבור חיסונים בלבד, וזאת לאחר מינוי שר משפטים קבוע".

עוד נמסר כי "כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו מדוע ראש ממשלה נאשם בפלילים, מסרב למנות שר משפטים, גם במחיר של "חזרה לסגרים" לשיטתו? והתשובה היחידה היא שהוא שם את המשפט מעל צורכי המדינה והגיע הזמן שילך הביתה.

מאוחר יותר, הצטרף להאשמות גם שר הבריאות יולי אדלשטיין: "גנץ מבצע פשע בבריאות אזרחי ישראל. השר גנץ מעמיד בסכנה את יכולתה של ישראל לקבל חיסונים החיוניים להמשך תפקוד המשק".

"הסירוב התמוה לרכש החיסונים נמשך גם לאחר שגנץ ואנשיו קיבלו את כל ההסברים לשאלותיהם מאנשי המקצוע של משרד הבריאות. מסתבר שהיה זה משחק מכור ציני ובזבוז זמן יקר של אזרחי ישראל. לא היתה לו כוונה לאפשר את רכש החיסונים, וכל היתר היה תירוצים. ההשלכות החמורות לבריאות ולכלכלה של אי רכישת החיסונים יהיו על ידיו".

נציין כי מוקדם יותר היום נערכה פגישה של שר האוצר ישראל כץ ונציגי כחול לבן בנושא, אך הסתיימה ללא תוצאות וסיכומים שיאפשרו לחדש את רכש החיסונים.

(המתחסן ה-5 מיליון)