הפלונטר הפוליטי | בנט: "הליכוד יכול לספור את האצבעות שלנו"

לאחר שנועד עם נתניהו מספר פעמים, בנט אומר כי יעשה הכול בכדי למנוע בחירות חמישיות, ועל כן ימינה תיתן את קולה לליכוד. "יכולתי כבר לשבת בכיסא ראש הממשלה לו זו הייתה מטרתי העליונה", והוסיף כי על סער וסמוטריץ' לרדת מהעץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/21 14:36 ל בניסן התשפא

הפלונטר הפוליטי | בנט: "הליכוד יכול לספור את האצבעות שלנו"
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט עומד במרכז הפלונטר הפוליטי והחלטתו תהיה זו שתמנע או תגרום לסבב בחירות נוסף, חמישי במספר. בהצהרה שנתן היום (ב') לתקשורת התעקש בנט שימנע הליכה לקלפיות כפי שהבטיח לפני הבחירות בחודש שעבר. 

בנט פתח ואמר כי ימינה בראשותו תמשיך להיות שותפה מלאה בניסיונות להקמת ממשלת ימין יציבה וטובה. מיד לאחר מכן, הפתיע בנט ואמר: "ימינה הינה ותמשיך להיות שותפה מלאה במאמץ להקים ממשלת ימין יציבה וטובה. בפגישות שלנו אמרתי למר נתניהו ואני אומר גם פה - הליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלה ימנית. אנחנו נפעל בכל הכוח ובכל המאמצים למנוע אסון של בחירות חמישיות. יש לא מעט דרכים יצירתיות ורעיונות יצירתיים להביא לזה, אבל בשביל זה צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד.

במענה מרומז לש"ס והציונות הדתית בדבר הודעתם על התנגדותם לישיבה תחת בנט כראש ממשלה ברוטציה אמר: "יצאו מספר פרסומים כאילו נושא התפקיד שלי מהווה חסם, זה שקר מוחלט. פייק ניוז. 
לא דרישות ימינה ולא שום תפקיד מהווה חסם להקמת ממשלה".

יו"ר ימינה שב וחזר על דבריו משבוע שעבר: "כפי שאתם יודעים יכולתי כבר בשעה הזו לשבת בכסא ראש הממשלה לו זו הייתה מטרתי העליונה, אבל המטרה העליונה שלי היא למנוע את האסון הזה של סבב בחירות חמישי".

בהצהרתו רמז בנט לשותפיו האופציונליים המהווים כרגע מכשול להקמת קואליציה, סמוטריץ וסער, כי עליהם לרדת מהעץ. המחנות הם לא ימין ושמאל עכשיו. הם לא כן ביבי או לא ביבי או "שינוי". המחנות עכשיו זה אנשים עם אחריות שפועלים בכל כוחם להקים ממשלה. מול מחנה ההפקרות של אנשים שבשקט, ובשם אידיאלים נשגבים כביכול מטרפדים את זה. זה הסיפור עכשיו. רדו מהעץ".

בהמשך לדיווחים כי הערב קבעו בנט ונתניהו להיפגש בהמשך היום, לא מן הנמנע כי אמירותיו של בנט הן אור ירוק לנתניהו, כך שבמידה ויצליח להביא לממשלה את סמוטריץ', ייכנס גם הוא לממשלה. כזכור, מהשיחות שקיימו נתניהו ובנט - קיווה נתניהו שבנט יצטרף ויחד יצליחו לשכנע את הציונות הדתית להצטרף על אף ההישענות על רע"מ. בימינה מעוניינים בסדר ההפוך, ראשית שהציונות הדתית תשתכנע ואז ימינה תצטרף

כאמור, אמש הגיעו עשרות פעילי ליכוד להפגין מול בתיהם של יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט ויו"ר סיעת ימינה ח"כ איילת שקד, בדרישה שלא להיענות להצעתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אלא להיכנס לממשלת ימין. המפגינים קראו לעבר שקד: "איילת תפסיקי להיגרר", ולעבר יו"ר המפלגה: "בנט תתבייש".