הרטכ"ל מאיים על איראן: "צה"ל יתקוף בעוצמה כל מי שיפעל נגד ישראל"

כוכבי נאם בטקס ההצדעה לנופלי מערכות ישראל, והתייחס למתיחות עם איראן: "מדרגות התגובה וכל התכניות הוכנו ותורגלו. פעולותיו של צה"ל במזרח התיכון נסתרות מעיניי האויבים". על שחרור החיילים השבויים: "יש לנו מחויבות מיוחדת למשפחות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/21 11:22 כט בניסן התשפא

הרטכ"ל מאיים על איראן: "צה"ל יתקוף בעוצמה כל מי שיפעל נגד ישראל"
רב אלוף אביב כוכבי, צילום: פלאש 90

הבוקר (א') התקיים טקס "דגלון לנופל", בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים, במסגרתו מונח דגל ישראל על קבריהם של חללי מערכות ישראל. בדברים שנשא בטקס, התייחס הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי למתיחות עם איראן, לערך הניצחון ולשבויים.

יום הזיכרון תשפ"א: מספר חללי מערכות ישראל - 23,928

"לאחרונה אנו שומעים כעל התגברות האיומים של איראן נגד מדינת ישראל. אם איראן ושתופיה חברי הציר הרדיקלי במעגל המדינות הראשון או השני יבצעו פעולה נגד מדינת ישראל, הם יגלו שהם חברים בשותפות יקרה ביותר. צה"ל יתקוף בעוצמה כל מי שייקח חלק מקרוב או מרחוק בפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים של מדינת ישראל. אני אומר את הדברים בפשטות ומתאר לאויבנו את המצב לאשורו. מדרגות התגובה וכל התכניות הוכנו ותורגלו".

על הפעילות של צה"ל בנושא אמר: "פעולותיו של צה"ל במזרח התיכון נסתרות מעיניי האויבים. הם רואים את היכולות ושוקלים את צעדי הזהירות. בזכות פעולות מורכבות השנה החולפת הייתה אחת הבטוחות ביותר שידעו אזרחי המדינה. נמשיך לפעול בעוצמה ובשיקול דעת, בנחישות ובאחריות, כל זאת על מנת להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ועל מנת שלא יתווסף שם נוסף לאבני ההיכל"

עוד הוא אמר כי על צה"ל עלינו לראות בניצחון ערך. "עלינו לראות בו מצפן המכוון אותנו כל העת ובכל נושא. בפעילות המבצעית ובאימונים בשגרה ובחירום, בעורף ובחזית. ערך הניצחון איננו מונח השייך למלחמות בלבד. הוא חלק מהותי מזהות החייל ומפעולת יחידה יום-יום. כל חייל הניצב נוכח פני אויב בשגרה או במלחמה חייב לפעול בחדות, לחדור למגע ולסכל כל איום. ההנחיות והוראות הפתיחה באש פשוטות ובהירות. כך נהגו חיילי צה"ל ומפקדיו לאורך כל השנה באירועים רבים, כך הם סיכלו וכך אנו דורשים בכל האירועים בלי יוצא מן הכלל".

בסיום דבריו התייחס הרמטכ"ל גם למאמצי החזרת השבויים והנעדרים: "אנו איתכן לאורך כל הדרך. יש לנו מחויבות נוספת עזה ועמוקה למשפחות השבויים והנעדרים. אנחנו אלה ששלחנו את יקיריכן למשימה ממנה לא חזרו ואני מתחייבים לעשות כל מאמץ כדי שישובו אליכם ואל ארצנו. המאמצים להשיבם מתקיימים, והם נעשים כמו שצריך, בשקט ובצנעה".

בשבוע שעבר התייחס שר הביטחון בני גנץ למתיחות עם הרפובליקה האסלאמית, שחודשה עם תקיפה מסתורית של ספינה איראנית: "אנחנו נערכים בימים האלו להמשך העימותים האפשריים בדרום, בצפון, לאיומים שאיראן מציבה לנו בין שבאופן ישיר ובין שבאופן עקיף על ידי שלוחיה במזרח התיכון", אמר.