הרמטכ"ל בפקודת יום השואה: "את כותנת האסיר החליפו מדי צה"ל"

רב אלוף אביב כוכבי בפקודת היום המסורתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אומר כי "אין לקבל דבר כמובן מאליו - לא את החיים בביטחון ולא את קיומה של מדינת ישראל - מדינה שהיא הגשמת חלום של דורות. עוד בפקודה: "חובתנו לקיים את העצמאות וההגנה העצמית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/04/21 08:08 כה בניסן התשפא

הרמטכ"ל בפקודת יום השואה: "את כותנת האסיר החליפו מדי צה"ל"
רב אלוף אביב כוכבי, צילום: פלאש 90

בפקודת היום המסורתית שפורסמה הבוקר (ד') לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"א, אומר הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, כי מפקדי צה"ל וחייליו, יזכרו את קורבנות השואה, ויעמדו איתן לצד השורדים, כשהם גאים במדים, גאים בתפקיד וגאים במדינה.

"יום הזיכרון לשואה ולגבורה מטיל דממה על בֵית ישראל ועוטף את רחובות ארצנו בשקט", פתח כוכבי, "המעמד גורם לנו לעצור את שגרת היום-יום, להקדיש מחשבה לפרק הכואב והאכזרי ביותר בהיסטוריה בכלל וזו של עמנו בִּ פרט. הוא גם מזכיר לנו שאין לקבל דבר כמובן מאליו - לא את החיים בביטחון ולא את קיומה של מדינת ישראל - מדינה שהיא הגשמת חלום של דורות, מדינה בטוחה, המהווה בית לאומי לעם היהודי".

"את מחנות הריכוז החליפה חירות, את חומות הגטו החליפו גבולות מוגנים, את שפות הגלות החליפה הלשון העברית ואת כותנת האסיר החליפו מדי צה"ל. התגברנו, ניצחנו וזכינו בעצמאות, אך חלק בלתי נפרד מהניצחון טמון ביכולתנו להמשיך ולזכור.

"אנו זוכרים את ששת המיליונים, קורבנות השואה מבני עמנו אשר נקרעו מבתיהם, נותקו ממשפחתם, הופשטו מזכויותיהם כבני אנוש עד אשר נמחקה זהותם, וצעדו באימה נוראה אל המוות, כשהם חסרי הגנה. אנו זוכרים את הפרטיזנים, את המורדים בגטאות ואת לוחמי הבריגדה שגילו גבורה עילאית כשלחמו באומץ לב ובחירוף נפש".

בדבריו הזכיר הרמטכ"ל את השורדים שעלו ארצה ונכונו להצטרך לקרבות בטרם הוקמה המדינה. "אנו זוכרים את ׂשורדי השואה שעלו לארץ הישר למלחמת העצמאות ונפלו במאבק על תקומתה ועל ביטחונה של מדינת ישראל. את הלוחמים שנשבעו לקום כעוף החול הקם מן האפר, וגייסו את כל כוחותיהם כדי להילחם בקרבות לאורכה ולרוחבה של הארץ לאורך כל מערכות ישראל, וחירפו נפשם למען הגשמת עצמאותנו".

"אנו זוכרים גם את ׂשורדי השואה החיים עמנו ובינינו כיום, אלה שחוו את החורבן והיו לחלק מהתקומה, וזוכים לראות את הבית שהקימו, את הילדים, הנכדים והנינים, וחיים בשקט ובביטחון במדינת ישראל – וחווים את האור הגדול שצמח מתוך החושך".

לסיום, כתב: "כשתישמע הצפירה, אנו, מפקדי צה"ל וחייליו, נזכור את הקורבנות, נעמוד איתן לצד השורדים, כשאנו גאים במדים, גאים בתפקידנו וגאים במדינה. לאחר שנה שמנעה מאיתנו מפגש פנים אל פנים, נשוב להציע כתף תומכת, לחבק, להביט בעיניים ולשמוע ממקור ראשון את הסיפור האישי, את תיאור הגבורה, ונחזק את הציווי שציוו לנו: להמשיך להעביר מדור לדור את תיאור האירועים ואת חובתנו לקיים את העצמאות וההגנה העצמית. נמשיך לעמוד על המשמר ונבטיח את הגשמת חזונם למדינה עצמאית, בטוחה, ערכית ומשגשגת".


(ארכיון, צה"ל)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן