מנכ"ל פייזר ישתתף בטקס הדלקת המשואות?

הועדה לסמלים וטקסים הציעה לאלברט בורלא להדליק את משואת יהודי התפוצות בטקס הממלכתי בהר הרצל אך הוא סירב. במקום זה, ישודר במהלך הטקס סרטון ברכה בהשתתפותו

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 08/04/21 14:53 כו בניסן התשפא

מנכ"ל פייזר ישתתף בטקס הדלקת המשואות?
טקס הדלקת המשואות. ארכיון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

הועדה לסמלים וטקסים הציעה למנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, להדליק את משואת יהודי התפוצות בטקס הממלכתי בהר הרצל אך הוא סירב. עם זאת, במהלך הטקס ישודר סרטון ברכה בהשתתפותו, שבו ירחיב על מאמציו להמשיך לספק לישראל מיליוני מנות חיסון של חברת התרופות שהוא עומד בראשה.

בורלא, בן להורים ניצולי שואה, משרידיה האחרונים של קהילת היהודים בסלוניקי שהושמדה ברובה, ישתתף היום במצעד החיים הווירטואלי. הוא ברך על הזכות להשתתף בטקס ואמר: "כבן לניצולי שואה, לכבוד הוא לי להשתתף במצעד החיים. הרבה ניצולים לא דיברו על הסיוטים שעברו מרוב כאב, אך הוריי דיברו על כך רבות. הם עשו זאת כדי שנזכור את החיים שהלכו לאיבוד, שנזכור מה עלול לקרות כשמאפשרים לווירוס הרוע להתפשט ולתקוף, ומעל הכול כדי שנזכור את ערך חיי אדם".

בנאומו אמש בטקס הממלכתי ביד ושם, ראש הממשלה הזכיר שבורלא הוא בן לניצולי שואה ואמר: "הוריו של אלברט היו ניצולי שואה, אוּדִים מוצלים מן האש ששרפה את קהילת יהודי סלוניקי המפוארת. והנה כעבור 80 שנה הגורל מפגיש למשימת הצלה את ראש הממשלה של מדינת ישראל שקמה מן האפר, ואת ראש חברת פייזר שממציאה מזור למגפת הקורונה שמאיימת על האנושות כולה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן