נתניהו ביד ושם על בית הדין בהאג: "גוף שהוקם להגן על זכויות אדם, הפך לגוף שרומס את זכויות האדם"

ראש הממשלה התייחס בנאומו גם להסכם הגרעין עם איראן: "ההיסטוריה לימדה אותנו שהסכמים כאלה במשטרים כאלה שווים לקליפת השום. גם לידידנו הטובים ביותר אני אומר, הסכם עם איראן - לא יחייב אותנו כהוא זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/21 20:43 כה בניסן התשפא

נתניהו ביד ושם על בית הדין בהאג: "גוף שהוקם להגן על זכויות אדם, הפך לגוף שרומס את זכויות האדם"
נתניהו ביד ושם, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"א: ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ד') בטקס המרכזי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם. בדבריו התייחס נתניהו למשבר הקורונה בשנה האחרונה וכאב את מותם של שורדי השואה שלא הספיקו להתחסן: "אנחנו דואבים את מותם של 900 ניצולי השואה שלא שרדו את המחלה הזאת, וחלק לא הצלחנו להגיע עם החיסונים בזמן אבל בגדול הם הצליחו בזמן. התחסנתם בשיעורי שיא אבל היו מי שגם החיסונים הציפו אותם בחששות ובחרדות שמקורם בזוועות שעברו".

בתוך כך, התייחס נתניהו לחשש מהסכם הגרעין עם איראן: "מכובדי בשעה שאנו נעים קדימה יש דברים שעלולים להחזיר איתנו אחורה, הסכם הגרעין עם איראן שאפשר לה להתקדם לפיתוח ארסנל של פצצות אטום, הוא שוב על השולחן. אבל ההיסטוריה לימדה אותנו שהסכמים כאלה במשטרים כאלה שווים לקליפת השום. גם לידידנו הטובים ביותר אני אומר, שלא תהיה שום טעות, הסכם עם איראן לא יחייב אותנו כהוא זה".

 

(הטקס המרכזי ביד ושם)

 

"יש רק דבר אחד - בזמן השואה לא היו לנו לא הכוח להגן על עצמנו ולא הזכות הריבונית להגן על עצמנו. היינו חסרי זכויות, מדינה. היום יש לנו מדינה, יש לנו כוח מגן, ויש לנו הזכות הטבעית והמלאה כמדינתו של העם היהודי להגן על עצמנו מפני אויבינו" הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו התייחס לחקירה הפלילית בבית הדין בהאג: "בית דין זה מבקש לחקור את ישראל בטענה ההזויה שחיילנו ומפקדנו שאין מוסריים מהן, בצעו כביכול פשעי מלחמה בעת שהם נלחמים בארגוני טרור אכזריים בזמן שהם מבצעים יום יום פשעי מלחמה. דווקא אותנו מגנים, איזה אבסורד. איזו צביעות".

"בית הדין בהאג הוקם בהשראת בית הדין בנירנברג ששפט פושעים נאצים, אבל בין נירנברג להאג קרה היפוך. גוף שהוקם להגן על זכויות אדם, הפך לגוף שרומס את זכויות האדם. אבל לא רק התנהלותם עברה היפוך, גם אנחנו עברנו היפוך. מחולשה בגלות לעוצמה במולדת" קבע נתניהו.