ד"ר אלרעי-פרייס: "המגפה הולכת ודועכת" | תבוטל חובת עטיית המסכות?

ראש שירותי בריאות הציבור בישרה על ההישג הגדול באפס ישובים אדומים והכריזה: "אנחנו יכולים לפתוח את המשק ומערכת החינוך" | בתוך כך, בדיונים סגורים במשרד הבריאות נאמר כי חובת עטיית מסכות באוויר הפתוח תבוטל ככל הנראה ב-18 באפריל

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 06/04/21 19:30 כד בניסן התשפא

ד"ר אלרעי-פרייס: "המגפה הולכת ודועכת" | תבוטל חובת עטיית המסכות?
המגפה הולכת ודועכת. ראש שירותי בריאות הציבור, צילום: צילום מסך

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, העניקה היום (ג') הצהרה לתקשורת בנוגע למצב תחלואת הקורונה בישראל ופירטה את הצעדים הבאים של משרד הבריאות. ד"ר אלרועי-פרייס אמרה כי המגפה "הולכת ודועכת" והוסיפה כי במשרד הבריאות עדיין דנים בביטול חובת עטיית המסכות באוויר הפתוח.

בפתח דבריה, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור כי במשרד הבריאות רואים "הישג אדיר" במגמת הירידה בתחלואה. "אנחנו מגיעים ל-300 וקצת חולים ביום שזו ירידה מאוד משמעותית", אמרה ד"ר אלרעי-פרייס. "רוב מדינת ישראל נמצאת ביישובים ירוקים, רוב מכריע ביישובים ירוקים, ואין כמעט יישובים כתומים ואין יישובים אדומים. אנחנו יכולים לפתוח את המשק ולתת אפשרויות לחתונות, הופעות ואירועים וגם לפתוח בהדרגה את החינוך. זה הישג אדיר למערכת הבריאות ולמדינת ישראל שכולנו יכולים להיות גאים בו".

 

 

ברם, ד"ר אלרעי-פרייס הבהירה כי מערכת החינוך תפתח בצורה זהירה: "יש לנו פלח גדול של האוכלוסייה שהוא לא מחוסן, ובתוכו פלח גדול של ילדים. נעשה את הפתיחה של מערכת החינוך בצורה זהירה ובטוחה כדי שלא תהיה עלייה של התחלואה בקרב הילדים. השמירה על הקפסולות היא עדיין זהירה כשאנחנו נמצאים עם מאות מאומתים ביום".

בתוך כך, התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור לחיסון ילדים בישראל: "צריך לבחון לעומק את חיסון הילדים. זה תמיד נכון ואנחנו לא מנסים לרוץ ברגע שפייזר הודיעה משהו ולחסן ילדים. לא נעשה שום דבר לפני אישור של ה-FDA". ד"ר אלרעי-פרייס הבהירה: "לא תהיה חובת התחסנות על ילדים ולא יהיו סנקציות על ילדים שלא התחסנו - הכל יהיה באישור ההורים". 

בעניין חובת עטיית המסכות באוויר הפתוח, אמרה ד"ר אלרעי-פרייס: "הדיונים לגבי מסכות נערכים וברגע שנגיע להחלטה נפרסם את זה לציבור. אנחנו שוקלים הורדת מסכות באוויר הפתוח ברגע שנרגיש שהדבר בטוח".

 

ייתכנו שורת הקלות

לצד דבריה של ראש שירותי בריאות הציבור, במשרד הבריאות אומרים דברים שונים במעט בעניין ההקלות, כך על פי פרסום בחדשות 12. בדיונים סגורים במשרד נאמר כי חובת עטיית מסכות באוויר הפתוח תבוטל ככל הנראה ב-18 באפריל, אלא אם תהיה עלייה בתחלואה. אלמלא חגיגות יום העצמאות ניתן היה לבטל את חובת המסכות כבר בשבוע הבא, אך במשרד הבריאות חוששים מהתקהלויות המוניות בחגיגות. 

כמו כן, במשרד הבריאות מתכננים להגדיל את מספר האנשים המותר בהתקהלויות בחוץ מ-50 ל-100. בתוך מבנים, המגבלה צפויה להישאר 20 איש. גם במערכת החינוך מתוכננות הקלות נוספות, בהן ביטול הקפסולות בכיתות י"א-י"ב ובחטיבות הביניים.