קורונה בישראל: עלייה במקדם ההדבקה

משרד הבריאות מפרסם את נתוני התחלואה: מקדם ההדבקה עלה ל-0.66, 349 חולים במצב קשה, 1.1% אחוז בדיקות חיוביות ו-124 חולים מאומתים חדשים. מדוח אמ"ן נמסר כי מספר החולים המאומתים הנמוך יחסית מושפע ממיעוט בדיקות במהלך החג.

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 04/04/21 09:42 כב בניסן התשפא

קורונה בישראל: עלייה במקדם ההדבקה
צילום: David Cohen/Flash90

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (א') את נתוני התחלואה בקורונה כשאר מקדם ההדבקה עלה ל-0.66, 349 חולים במצב קשה, 1.1% אחוז בדיקות חיוביות ו-124 חולים מאומתים. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי מספר החולים המאומתים הנמוך יחסית מושפע ממיעוט בדיקות במהלך החג.

"בפתח השבוע, היקף התחלואה מוגבל באופן יחסי, על רקע הישגי חיסון פייזר בישראל. שיעור הבדיקות החיוביות מציג ערכים נמוכים, מספר החולים במצב קשה ממשיך לרדת ומקדם ההדבקה הנמוך משקף גם הוא צמצום משמעותי בהיקף ההדבקה באוכלוסיה." כך נמסר מדוח של אמ"ן הבוקר "למרות הסימנים המעודדים הרבים, אנו ממליצים בחום להיזהר משאננות, להמשיך להקפיד על ההנחיות ולנקוט זהירות בהמשך הקלת המגבלות על המשק - בפרט בהקשרי פתיחת מערכת החינוך."

עוד התייחס הדוח על התחלואה ברחבי העולם: "התחלואה במדינות רבות באירופה במגמת עלייה, וכך גם בהודו, ובדרום אמריקה. בצרפת הוטל סגר למשך שלושה שבועות, לרבות על מערכת החינוך (תוך שילוב עם חופשת האביב) אשר הייתה פתוחה שם עד כה."

"הסוגייה המרכזית בימים אלו ממשיכה להיות ניהול הסיכון בישראל ביחס לכניסת וריאנטים בעייתיים של נגיף הקורונה מחו"ל, לאור התפשטותם ברחבי העולם. הסבירות הגבוהה ביותר להתפשטות וריאנטים מסוכנים הינה כניסתם מחו"ל. לכן נדרש מאמץ למניעת כניסתם (בעיקר מדרום אמריקה ומרכזה, לצד ארה"ב ואירופה) וכן מאמץ להגבלת תפוצתם בארץ. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון.