בכירים בליכוד תוקפים את הנשיא: "אסור לו להיות שחקן פוליטי"

לוין, אוחנה, שטייניץ ורגב תוקפים את הנשיא ריבלין: "לא קובע את תוצאות הבחירות" | יו"ר תקווה חדשה הגיב להם בחריפות: "שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 31/03/21 12:35 יח בניסן התשפא

בכירים בליכוד תוקפים את הנשיא:  "אסור לו להיות שחקן פוליטי"
ריבלין עם נתניהו, לוין ואלקין, צילום: מארק ניימן, לע"מ

הנשיא ריבלין אמר היום (ד') בטקס קבלת תוצאות הבחירות כי השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הוא סיכוייו של הח"כ הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת, ולא ציין כי מספר הממליצים הוא פקטור.

דבריו של ריבלין עוררו סערה ורבים בליכוד הגיבו בחריפות. יו״ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר לבטחון פנים אמיר אוחנה תקפו את הנשיא: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות! אסור לו להיות שחקן פוליטי", והוסיפו "מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר - וכך צריך להיות גם הפעם".

 

 

גם שרת התחבורה מירי רגב תקפה: "תגובת הנשיא ריבלין מוכיחה שוב כי התנהלותו אינה ממלכתית ונובעת משיקולים זרים".

 

 

‏יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לדבריהם של חברי הליכוד: "התקפת הליכוד על נשיא המדינה היא הוכחה נוספת שיש שתי אפשרויות: או המשך שלטונו של נתניהו והתקפה פרועה על מוסדות המדינה או הצטרפות לגוש השינוי והחלפת השלטון".

 

 

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב גם הוא לדברי הבכירים בליכוד: "‏ההתקפה הפרועה של הליכוד על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות. נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה".

 

מזימה נגד נתניהו? סער וריבלין

 סער וריבליןצילום: Roy Alima/Flash90

 

בבית הנשיא הגיבו להאשמות של חברי הליכוד: "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו"ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו.כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות".

עוד הוסיפו בתגובת בית הנשיא לסערה: "החברה הישראלית זקוקה לממשלה שתעביר תקציב מדינה, שתוביל דרך של ריפוי המערכות והאזרחים שנפגעו, ותחלץ את מוסדות המדינה מהקיפאון הפוליטי אלינו נקלענו דווקא ברגעים שבהם אזרחי ישראל זקוקים להם יותר מכל", אמר ריבלין הבוקר לאחר שיו"ר ועדת הבחירות השופט עוזי פוגלמן, מנכ"לית הוועדה אורלי עדס וחברי נשיאות הגישו לו את התוצאות. "כולי תקווה שנבחרי הציבור ישכילו לשמוע את העם בישראל, את תביעתו לחיבורים לא שגרתיים, לשיתופי פעולה חוצי-מגזרים, לעבודה עניינית ומסורה למען אזרחי ישראל כולם". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן