מוטציה ישראלית? כ-200 ישראלים נדבקו במוטציה שהחיסון יעיל בפניה

במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות מצאו מוטציה של נגיף הקורונה, ייחודית לארץ, שמכילה גן דומה לזה שנמצא במוטציה הבריטית. 181 ישראלים נדבקו בזן החדש, שהחיסון נמצא יעיל בפניו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/03/21 13:29 יז בניסן התשפא

מוטציה ישראלית? כ-200 ישראלים נדבקו במוטציה שהחיסון יעיל בפניה
צילום: David Cohen/Flash90

מוטציה ישראלית. משרד הבריאות גילה לראשונה זן חדש של נגיף הקורונה שהתפתח בישראל. מחקר חדש שמפורסם היום (ג') על ידי משרד הבריאות מגלה, כי המוטציה P681H, שנצפתה כבר בחודש מרץ בשנה שעברה בדגימות ברחבי העולם, הביאה לשרשרת הדבקה חדשה שגרמה למאות נדבקים, 181 במספר.

ללא ישובים אדומים | אמ"ן: "לא ניתן לקבוע בשלב זה שמגפת הקורונה מאחורינו"

מבדיקות ראשוניות נראה שהחיסונים מעניקים הגנה מפני המוטציה, אך משרד הבריאות ממשיך לחקור את מאפייניה. במשרד אמרו כי נמצא וריאנט ישראלי, שאינו מצוי ואינו בעל משמעות קלינית או אפידמיולוגית, ואינו מוביל להדבקה נרחבת, תחלואה קשה או השפעה על יעילות החיסונים. עוד נמסר כי הזן הישראלי מופיע בדגימות מאז חודש יולי, אך הולך ונעלם והעדויות אליו מתמעטות גם הן.

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות הבהיר כי "בישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי". בנוסף, אמרו במשרד: "קיים צורך חשוב ברכש מיליוני חיסונים נוספים כדי להתכונן לתרחישים שונים כמו מנת דחף, חיסון ילדים מעל גיל 12 (לאחר שהמחקרים וה FDA יאשרו זאת), וכן מתן אפשרות לחיסונים עמידים לווריאנטים שעשויים להגיע". 

מנתוני משרד הבריאות העדכניים עולה כי עד כה, חוסנו 5,228,324 ישראלים במנה הראשונה, מהם 4,741,946 חוסנו גם במנה השניה. נכון להיום, מהמחלה הקשה מתו 6,188 ישראלים. מספר החולים הפעילים נמצא גם הוא בירידה ועומד הבוקר על 8,268. בבתי החולים מאושפזים 638 חולים, מתוכם 423 במצב קשה, 226 במצב קריטי ועוד 206 מונשמים. על פי נתוני המשרד, אין בישראל ישוב המוגדר אדום.