משרד הבריאות מבהיר: "בישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי"

בעקבות הפרסומים השונים על חוסר בחיסוני קורונה, משרד הבריאות מבהיר כי לסבב הנוכחי יש מספיק חיסונים, אך צריך לרכוש מלאי נוסף "כדי להתכונן לתרחישים שונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/21 12:05 יז בניסן התשפא

משרד הבריאות מבהיר: "בישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי"
המטוס ועליו החיסונים הראשונים בנתב"ג, צילום: GPO

בעקבות דיווחים שונים על כמות החיסונים שיש בישראל, במשרד הבריאות מבהירים הבוקר (ג'), תוך שמירה על הסכמי הסודיות של ישראל עם חברות החיסונים: "בישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי". 

ישיבת הממשלה בוטלה | פרופ' לוי: "זה פוגע ביכולת שלנו להמשיך להילחם בקורונה"

עוד אומרים במשרד הבריאות כי קיים צורך חשוב ברכש מיליוני חיסונים נוספים "כדי להתכונן לתרחישים שונים כמו מנת דחף, חיסון ילדים מעל גיל 12 לאחר שהמחקרים וה-FDA יאשרו זאת, וכן מתן אפשרות לחיסונים עמידים לווריאנטים שעשויים להגיע".

בזכות החיסונים ישראל הראשונה לצאת ממשבר הקורונה. "בזכות הרכש שאנחנו מבקשים לעשות ישראל תמשיך להיות המדינה המוגנת בעולם מקורונה. אין להקל ראש באחת הרכישות החשובות שמדינה יכולה לעשות בעת הזאת".

אמש פורסם בחדשות 13, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, בנושא המשבר הפוליטי בישראל, והעיכוב בהשגת התקציב להמשך רכישת החיסונים. על פי הדיווח, נתניהו ביקש מבורלא לגלות סבלנות במשא ומתן לרכישת חיסונים הנוספים. בנוסף, בסביבת ראש הממשלה תקפו את גנץ, וציינו כי "דחיית כינוס הממשלה לאישור רכש החיסונים - חוסר אחריות שעלול לסכל את המו"מ מול החברות".


(תדריך עיתונאים, פרופסור חזי לוי)