ועדת חוץ וביטחון לא אישרה את המשך השימוש באיכוני שב"כ

בוועדה דנו בהחלטה מהשבוע שעבר להאריך את הסמכת שב"כ לבצע פעולות סיוע במאמץ מול נגיף הקורונה ב-21 ימים נוספים. ברוב קולות החולט שלא לאשר את ההכרזה. המשמעות: הסמכות להסתייע בכלים של שב"כ תפקע בתוך פחות מ-24 שעות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/03/21 21:22 טז בניסן התשפא

ועדת חוץ וביטחון לא אישרה את המשך השימוש באיכוני שב"כ
ועדת חוץ וביטחון. ארכיון, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

חברי ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ צבי האוזר, לא חידשו היום (ב') את האישור שניתן לשב"כ לנקוט בפעולות לצורך צמצום התפשטות הקורונה. הוועדה דנה היום בהחלטת הממשלה מהשבוע שעבר להכריז על המשך ההסתמכות על שב"כ ל-21 ימים נוספים. המשמעות: אם הממשלה לא תכריז על הסמכה חדשה תוך 24 שעות, תפקע היכולת להסתייע בשב"כ בכל הקשור לאיתור נדרשי בידוד.

בין חברי הכנסת שהצביעו בעד המשך פעילויות השב"כ היו ח"כ אבי דיכטר, ח"כ ניסים ואטורי וח"כ אבי בוסו. נגד המשך פעילות השב"כ הצביעו יו"ר הוועדה ח"כ צבי האוזר, ח"כ אורנה ברביבאי, ח"כ מיכל קוטלר וונש וח"כ משה (בוגי) יעלון.

יו"ר הוועדה האוזר, שהצביע עם האופוזיציה נגד הממשלה, אמר: "איכוני השב"כ תורמים היום תרומה זניחה לצמצום המגיפה. בהינתן שהיקף התחלואה ירד משמעותית ושאיכוני השב"כ מופעלים על פחות מ-15% מהחולים המאומתים, אין בהמשך האיכונים משום תרומה מהותית במאבק במגיפת הקורנה. במידה והתחלואה תעלה, יכולה הממשלה בכל רגע נתון להחליט על חידוש האיכונים והוועדה תדון בבקשה לאור השינוי בנתונים ככל שיהיו".


(דברי גדעון סער בנושא איכוני שב"כ, ארכיון)