חולת קורונה בהריון מתה, העובר לא שרד

אישה כבת 45 בחודש התשיעי להריונה הובהלה לבית החולים סורוקה תוך מאמצי החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. האישה לא התחסנה נגד הנגיף ולא סבלה ממחלות רקע

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/03/21 17:33 טז בניסן התשפא

חולת קורונה בהריון מתה, העובר לא שרד
אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat/Flash90

מוות נוסף של הריונית מקורונה. אישה כבת 45 בשבוע ה-39 להריונה מתה היום (ב') בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שחלתה בקורונה. האישה, תושבת תל שבע הובהלה למרכז לרפואה דחופה בבית החולים תוך מאמצי החייאה, שם נאלצו לקבוע את מותה. העובר לא שרד ומותו נקבע גם כן.

תחילה פונתה היא האישה למרפאה מקומית בתל שבע ללא דופק וללא נשימה כשלא ברור כמה זמן הייתה במצב זה. צוות מד"א שהגיע למקום החל בהחייאה שנמשכה כחצי שעה, והפרמדיק אלעד שיף סיפר: "מדובר באירוע טראגי. גם האישה וגם העובר איבדו את חייהם. אנו פונים לאזרחים שעדיין לא התחסנו להגיע ולהתחסן מיד, במיוחד כשאנו כבר רואים את התוצאות הטובות של החיסונים בשטח והירידה באחוזי ההידבקויות".

לפני כשבועיים, במרכז הרפואי הלל יפה, לאחר החמרה פתאומית במצבה, מתה יולדת חולת קורונה בשנות ה-20 לחייה. מספר ימים לאחר שאושפזה במחלקה הייעודית לנשים בהריון החולות בקורונה, מצבה הידרדר ולאחר דיון מעמיק הוחלט ליילדה בניתוח קיסרי. התינוקת חולצה במצב טוב והועברה להמשך טיפול בפגיה. לאחר הניתוח, מצבה הנשימתי המשיך להידרדר. היא הונשמה והורדמה והועברה ליחידה לטיפול נמרץ כללי. הוגדרה קשה מאוד אך יציב. היום לפנות בוקר, באופן פתאומי, החל מצבה להידרדר משמעותית. למרות מאמצים כבירים של הצוות הרב מקצועי שטיפל בה לאורך כל הדרך, היא נפטרה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן