עכשיו זה רשמי: החלו המגעים בין הליכוד לרע"מ

אחרי החשאיות והעמימות, בין שתי המפלגות החלו המגעים והשיחות לקראת תחילת ההמלצות לנשיא המדינה בעוד יומיים | ראשי הרשימה המשותפת נפגשו וצפויים לתמוך ביו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ולהמליץ עליו לנשיא ריבלין

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/03/21 11:04 טז בניסן התשפא

עכשיו זה רשמי: החלו המגעים בין הליכוד לרע"מ
על מי הוא ימליץ לנשיא? עבאס והנשיא ריבלין, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בעוד יומיים יחל נשיא המדינה רובי ריבלין את סדרת ההתייעצויות עם ראשי הסיעות באשר לזהות חבר הכנסת שינסה להרכיב את הממשלה ה-36. עד אז מנסות המפלגות הגדולות לגבש תמיכה בקרב הסיעות השונות, כאשר הבוקר (ב') דווח בחדשות 12 כי בסיעת רע"מ החלו בשיחות ומגעים עם הליכוד. פגישה בתיווך יו"ר הכנסת יריב לוין צפויה בימים הקרובים.

ראשי הרשימה המשותפת יקיימו היום פגישה, כשחמישה מתוך חברי המפלגה יתמכו ביו"ר יש עתיד יאיר לפיד, וסאמי אבו שחאדה מבל"ד לא צפוי להמליץ על מועמד כלשהו. 

מועצת השורא של התנועה האסלמית התכנסה אתמול (א') והחליטה על מינוי חברת הכנסת לשעבר אימאן ח'טיב, שנותרה מחוץ לכנסת הנוכחית - לסגניתו של מנסור עבאס. מינויה של אישה לתפקיד כזה בתנועה, היא החלטה תקדימית. בנוסף החליטה המועצה להקים צוות מיוחד למשא ומתן ועל הקמת מועצת שורה מורחבת בכל הקשור בקבלת החלטות.‎

יו"ר רע"מ מנסור עבאס נפגש במהלך החג גם עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. לפי גורמים המעורים בפרטי הפגישה, עבאס הדגיש שברצונו למנוע בחירות חמישיות, אך לא בכל מחיר. בנוסף הבהיר כי הוא מעוניין לקחת חלק ממקבלי ההחלטות, כשהאפשרות להיות חלק אינטגרלי מהקואליציה - רלוונטית, ולא רק תמיכה מבחוץ בתמורה לתכניות סיוע למגזר הערבי.