משבר ביחסים: בשל התבטאות ביידן, רוסיה מחזירה את השגריר שלה בוושינגטון

לאחר שנשיא ארצות הברית ביידן כינה את נשיא רוסיה פוטין "רוצח", החליטו הרוסים להחזיר להתייעצות את השגריר שלהם בוושינגטון. דוברת משרד החוץ הרוסי אמרה כי מוסקבה לא מעוניינת להגיע ל"הידרדרות בלתי הפיכה" ביחסים עם האמריקאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/21 20:03 ד בניסן התשפא

משבר ביחסים: בשל התבטאות ביידן, רוסיה מחזירה את השגריר שלה בוושינגטון
פוטין, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

משבר רוסי-אמריקאי. בעקבות דברי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שכינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, "רוצח", החליטו הרוסים להחזיר להתייעצות במוסקווה את השגריר שלהם בוושינגטון, אנטולי אנטונוב. 

ביידן תוקף את פוטין: "רוצח"

בסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק נכתב, כי דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זחרובה, אמרה כי השגריר נקרא להתייעצויות בהן ידונו בהיבטים העתידיים של היחסים עם ארצות הברית. על פי הדיווח, זחרובה הסבירה כי מוסקבה לא מעוניינת להגיע למצב של "הידרדרות בלתי הפיכה" של היחסים עם האמריקאים.

נזכיר, כי ביידן תקף היום את פוטין בצורה יוצאת. בריאיון שנערך על ידי רשת ABC לרגל 50 הימים הראשונים של ביידן בבית הלבן, אמר: "היתה לנו שיחה ארוכה. אני מכיר אותו די טוב. כשהשיחה התחילה אמרתי 'אני מכיר אותך ואתה מכיר אותי. אם אני אקבע שזה קרה (ההתערבות בבחירות), אז תהיה מוכן'".

"מהניסיון שלי, הדבר החשוב ביותר בהתנהלות עם מנהיגים זרים הוא פשוט להכיר את הבחור האחר". לאחר מכן, שאל המראיין: "אתה מכיר את ולדימיר פוטין. אתה חושב שהוא רוצח?". ביידן התמהמה מעט, והשיב: "כן, אני חושב שכן".

(ביידן בריאיון בו כינה את פוטין "רוצח")