ביידן תוקף את פוטין: "רוצח"

לאחר פרסום דוח המודיעין האמריקאי שהוכיח כי פוטין התערב בבחירות האחרונות לטובת טראמפ, נשיא ארצות הברית המכהן בוחר שלא לשתוק: "פוטין רוצח, הוא ישלם על ההתערבות בבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/21 17:19 ד בניסן התשפא

ביידן תוקף את פוטין: "רוצח"
צילום: shutterstock

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, תקף היום (ד') את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בצורה יוצאת דופן. בריאיון שנערך על ידי רשת ABC לרגל 50 הימים הראשונים של ביידן בבית הלבן, אמר: "היתה לנו שיחה ארוכה. אני מכיר אותו די טוב. כשהשיחה התחילה אמרתי 'אני מכיר אותך ואתה מכיר אותי. אם אני אקבע שזה קרה (ההתערבות בבחירות), אז תהיה מוכן'".

"מהניסיון שלי, הדבר החשוב ביותר בהתנהלות עם מנהיגים זרים הוא פשוט להכיר את הבחור האחר". לאחר מכן, שאל המראיין: "אתה מכיר את ולדימיר פוטין. אתה חושב שהוא רוצח?". ביידן התמהמה מעט, והשיב: "כן, אני חושב שכן".

ביידן אמר כי פוטין "ישלם מחיר" על ההתערבות בבחירות בארצות הברית, אך לא פירט כיצד. המראיין שאל אותו מתי בדיוק זה יקרה וביידן: "אתה תראה בקרוב".

דבריו של נשיא ארצות הברית נאמרו על רקע פרסום דוח המודיעין האמריקני שפורסם אמש. הדוח מחזק את הטענות כי נשיא רוסיה עומד מאחורי ההתערבות של מוסקבה בבחירות לטובת טראמפ, למרות שרוסיה טענה כי אין שחר לדברים.

(ביידן בריאיון בו כינה את פוטין "רוצח")